Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY216 | TEMEL MUHASEBEYE GİRİŞ | 4 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tek düzen hesap planı çerçevesinde muhasebe kayıtları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. |
İçerik: | Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları, bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği, yevmiye defteri, defteri kebir, hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı, tek düzen hesap planının yapısı, dönen varlıklar, mal alış ve satış kayıtları, kdv işlemleri ve kdv tahakkuk kayıtları, senetli, senetsiz alacaklar ve borçlar, duran varlıklar, alış ve satış iadeleri, alış ve satış iskontoları, mizan, satılan malın maliyetinin hesaplanması konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mali tablo, yevmiye defteri, defteri kebir ve mizanı ayırt eder |
Aktif, pasif hesapları ve bu hesapların işleyiş kurallarını kavrar. |
Borç ve alacak ilişkisini kavrar. |
Muhasebe kayıtlarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları | Anlatma Yöntemi |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği | Anlatma Yöntemi |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Yevmiye defteri, defteri kebir | Anlatma Yöntemi |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı | Anlatma Yöntemi |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Tek düzen hesap planının yapısı | Anlatma Yöntemi |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Dönen varlıklar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Mal alış ve satış kayıtları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Mali Tablolar (Bilânço ve Kar/Zarar Tablosu) | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Mali Nitelikli İşlemlerin Tablolar Üzerinde İzlenmesi | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Muhasebe İşlemlerine Ait Sayısal Örnekler | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Alış ve Satış iadeleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Mizan | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Satılan malın maliyetinin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Spor Muhasebesi, Kepoğlu, A., Mungan Ay, S., Öcalmaz S., Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara,2018. |
DORUKKAYA, Ş. Türkiye’de Futbol Kulüplerinin Şirketleşmesi, Halka Açılması, Finansmanı ve Vergileme, Dünya Yayıncılık, |
SEVİLENGÜL, O. (2016), Genel Muhasebe, Ankara:Gazi Kitabevi |
UYSALl, T. ŞENLİK, M.(2013), Genel Muhasebe, İstanbul: Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
||||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
||||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
||||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
||||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
||||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
||||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
||||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
||||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
||||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 54 |
Genel Toplam | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |