TR EN

SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY101 SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TEKMİL SEZEN SOYAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Türk Spor sisteminin tarihi sürecini ve teşkilat sisteminin işleyiş yapısını açıklayabilme, spor organizasyonlarına ait yarışma sistemlerinde yer alan fikstür planı hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütebilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. .
İçerik: Dersin içeriği; spor kültürünün oluşmasını sağlayan spor biliminin temel kavramlarını, yaşam boyu spor, spor organizasyonlarında fikstür planlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar .
Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini anlatır.
Türk Spor sisteminin, tarihsel gelişim sürecini özetler.
Türk spor teşkilatının işleyiş yapısını açıklar
Spor organizasyonlarına ait yarışma sistemlerinde yer alan fikstür planı hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütür.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Spor bilimleri temel kavramları (Beceri, Hareket, Antrenman, gibi) ve önemi hakkında bilgilendirme. Anlatım,soru-cevap,tartışma
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Beden eğitimi ve sporun, kökeni, gelişimi ve faydaları Anlatım,soru-cevap,tartışma
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Beden eğitimi ve sporun tarihi gelişimi ve farklı ülkelerin beden eğitimi ve spor uygulamalarının karşılaştırılması Anlatım,soru-cevap,tartışma
4 Konu ile ilgili dergi okuma Eski çağlarda sporun gelişimi ve modern çağda sporun etkileri Anlatım,soru-cevap,tartışma
5 Konu ile ilgili makale okuma Spor felsefesinin doğuşu, özellikleri ve etkileri Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti Spor pedagojisi ve çalışma alanları Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Yaşam boyu spor anlayışı Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Dünya ve Türkiye’de spor örgütleri Anlatım,soru-cevap,tartışma
10 Köşe yazısı okuma ve özeti Türk spor sisteminin gelişimi ve teşkilatlanması Anlatım,soru-cevap,tartışma
11 İlgili internet sitelerini inceleme Spor organizasyonlarının tanımı, amaçları, temel unsurları ve örnek organizasyonları ile ilgili öğrenci sunumları Anlatım,soru-cevap,tartışma
12 Ppt sunum hazırlama Teorik: Spor organizasyonlarının safhaları ve ilgili komiteler. Uygulama: Öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Ppt sunum hazırlama Teorik: Sporda Yönetim ve Organizasyon Uygulama: Öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Ppt sunum hazırlama Olimpiyat tarihi ve oyunlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Yarışma sistemleri Uygulama: Öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara.
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul.
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara.
McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US A.
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US.
McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US.
http://spormetre.ankara.edu.tr/#

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
5
2
Student will be able to describe the theories of sports management science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
1
2
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
2
2
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
2
3
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
2
4
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
3
2
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
0
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
5
2
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
2
3
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 4 36
Ara Sınav 6 4 24
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0