TR EN

YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY105 YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TEKMİL SEZEN SOYAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışabilme, sorunları çözümleme yöntemlerini açıklayabilme ve çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularıyla ilgili elde ettiği verileri yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Yönetim bilimlerinin gelişimi, Yönetim ve örgüt kavramları, Yönetici ve liderlik tanımları ve özellikleri, Klasik, neoklasik ve modern yönetim teorileri, Çağdaş yönetimde seçme konular; Yönetimin işlevleri: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Denetim gibi konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim bilimlerine ilişkin temel kavramları açıklar.
Yönetim biliminin gelişimsel sürecini özetler ve tartışır.
Yönetim sürecinin işlevlerini inceler ve bu işlevleri birbirleri ile ilişkilendirir.
Yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışır ve sorunları çözümleme yöntemlerini açıklar.
Çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularını inceler ve elde ettiği verileri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yönetimin tanımı, anlamı, yönetim düşüncesi ve süreci, tarihsel gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yöneticilik düzeyleri, yöneticilik ve liderlik temel kavramları, yetenek, rol ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi
3 Literatür taraması, örnek olay inceleme Klasik Yönetim Yaklaşımı: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
4 Literatür taraması, örnek olay inceleme Klasik yönetim yaklaşımı: Yönetim süreçleri, bürokrasi yaklaşımları ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
5 Literatür taraması, örnek olay inceleme Neoklasik yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımları: Sistem yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımları: Durumsallık yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yönetim Fonksiyonları: Planlama Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme ve Koordinasyon ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Denetleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
13 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Bilgi Yönetimi, Marka Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
14 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Çatışma Yönetimi, Kriz Yönetimi, Risk Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Farklılık Yönetimi, İtibar Yönetimi, Değişim Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tortop, N., İsbir E.G., Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M.A. (2017). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Bateman, T.S., Snell S.A., Hill, M. (2017). Yönetim. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Parlak, B. (2016). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. Beta Basım Yayınları, İstanbul
Yıldız, M.L., Saruhan, S. (2013). Çağdaş Yönetim Bilimi. Beta Basım Yayınları, İstanbul
Özer, M. A. (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
4
2
Student will be able to describe the theories of sports management science.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
2
2
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
3
2
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
3
3
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
4
4
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
4
2
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
3
2
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
2
3
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 11 5 55
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 175
Genel Toplam 175
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0