TR EN

HAVACILIK BAKIM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIY336 HAVACILIK BAKIM YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, havacılık bakım yönetimi alanında bakım operasyonlarının safhaları ile kanun, talimat ve yönetmelikler hakkındaki bilgilerin aktarılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği; Uçak bakımı, ulusal ve uluslararası hava aracı bakım düzenlemeleri, uçakların bakımının uygulandığı saha olan hangar, apron gibi ortamlar ve bakım operasyonlarının güvenliği amacı ile gerekli emniyet önlemleri, bakımda kullanılan dokümanlar, bakımda sürdürülebilirlik, bakımda maliyetler, bakımda insan faktörleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası hava aracı bakım düzenlemelerini açıklar.
Ulusal kanun, talimat ve yönetmelikleri tanımlar.
Hava Aracı Bakımını oluşturan faaliyetleri açıklar .

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uluslararası Hava Aracı Bakım Düzenlemeleri Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
2 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ICAO Annex-1, ICAO Annex-6 Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
3 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ICAO Annex-8 ICAO Annex-8 Uçuşa Elverişlilik kavramı.SHY-M Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
4 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma EASA, ECAC, SHGM Belgeleri. Bakım ve Onarımda Sertifikasyon SHY-66 Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
5 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bakımda Kullanılan Checklist ve Dokümanlar • İmalatçı Dökümanları • Otorite Dokümanları • Havayolu Kaynaklı Dokümanlar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
6 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uçak Bakım Periyotları, Kuralları ve Faaliyetler, Bakımın Sınıflandırılması. ATA100 CHAPTERS Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
7 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uçak Bakımında Kullanılan Atölyeler, Hava Aracı Bakım Kuruluşlarında İş Sağlığı ve Güvenliği(8) Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bakım Onarım Maliyetleri, Doğrudan Bakım Maliyetlerinin Yönetilmesi Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
10 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kaza Kırım İnceleme Usülleri ve Kaza İnceleme Organizasyonları Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
11 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uçak Bakımı ve Sürdürülebilirlik Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
12 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bakım Kontrol, Kalite Kontrol ve Kalite Yeterlilik Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
13 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bakım Yönetimi, Bakım Kuruluşlarının Genel Yapısı Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
14 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hava Aracı Bakımında/Havacılıkta İnsan Faktörleri Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
15 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Basol Servet, 2014, Havacılık Bakım Yönetimi, Rev-2 140324sb
Antonin Kazda and Robert E. Caves, “Airport Design and Operation”, 2015 Emerald Group Publishing Limited

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
0
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
0
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
0
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
0
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
0
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
0
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
0
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
0
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
1
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0