TR EN

MEDYA VE KURUMSAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY330 MEDYA VE KURUMSAL İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin temel amacı kurumsal iletişim sürecinin işleyişini öğretmektir. Pekçok farklı sektör işletmelerinde yer alan kurumsal iletişim bölüm ve birimlerinin işleyişi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği kurumsal yapı ve iletişim; kurum kültür ve geleneklerinin iletişim sürecine etkisi; kurum içi iletişimin temel dayanağını oluşturan öğeler; kurum içi iletişim tür ve biçimleri; etkin bir kurumsal iletişim modeli kurmanın temel ilkeleri. Örgütsel iletişim kavramı, tanımı, önemi, Örgütsel iletişimin amacı, fonksiyonları, Örgüt kuramları ve iletişim, Klasik kuramlar-insana ve iletişime bakış, Beşeri kaynaklar yaklaşımı – insana ve iletişime bakış, Sistem kuramları-insana ve iletişime bakış, Örgüt kimliği, Örgüt kültürü-örgüt iklimi, Örgütlerde iletişim sürecinin işleyişi, Örgütlerde iletişim biçimlerinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumsallık iddiasında olan yapıları gözlemleyerek, kurumsallık kavramının kapsamını, neden gerekli olduğunu, kurumsallığa nasıl temin ulaşılabileceğini tartışır.
Gerek sözlük tanımlarıyla gerekse uygulamadaki anlamlarıyla aidiyet, sürdürülebilirlik, takımdaşlık, liderlik-yöneticilik, zaman yönetimi kavramlarını yorumlar.
Sürdürülebilirlik, imaj ve itibar için kurumların statik söylemlerini değil, gerçekte yansıttıkları görüntü bileşenlerini yönetir.
Medya kuruluşlarından kurumsal iletişim uygulamalarını sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurumsal yapı ve iletişim. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
2 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurum kültür ve geleneklerinin iletişim sürecine etkisi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
3 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurum içi iletişimin temel dayanağını oluşturan öğeler. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
4 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurum içi iletişim tür ve biçimleri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
5 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Etkin bir kurumsal iletişim modeli kurmanın temel ilkeleri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
6 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütsel iletişim kavramı, tanımı, önemi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
7 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütsel iletişimin amacı, fonksiyonları. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgüt kuramları ve iletişim Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
10 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Klasik kuramlar-insana ve iletişime bakış. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
11 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Beşeri kaynaklar yaklaşımı. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
12 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Sistem kuramları. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
13 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgüt kimliği, Örgüt kültürü-örgüt iklimi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
14 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütlerde iletişim sürecinin işleyişi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
15 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütlerde iletişim biçimleri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Solmaz, B. (2007). Kurumsal İletişim Yönetimi. Tablet Kitabevi. İstanbul.
Onat, F. (2009).İnternet Çağında Kurumsal İletişim. Say Yayınları. İstanbul.
Kaya, B. (2003). Bütünleşik Kurumsal İletişim. Siyasal Kitabevi. Ankara.
Argenti, P. A. (2015) Corporate Communication. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
4
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
4
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
3
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
0
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
0
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
3
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
0
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
0
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
1
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0