Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY326 | KISA FİLM UYGULAMALARI | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere, film yapımı ve çekim aşamalarını gerçekleştirebilecekleri temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; kısa film yapım ve yönetimine ilişkin temel bilgiler, yapım öncesi hazırlıklar, senaryo aşaması, kurgu ve aydınlatma teknikleri gibi konular oluşturmaktadır. Öğrenciler her bir dersin ya da proje ödevinin yapım sürecinde farklı bir pozisyonunda yer alır; bu sayede bir yapım sürecine çok yönlü hakim olur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kısa Film yapım öncesi dönemi organize eder. |
Film türlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
Filmin yapım ve yönetim evrelerini değerlendirir. |
Dersteki uygulamalarla birlikte film projesinin gelişmesini organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; derse giriş. | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Bir kitle iletişim aracı olarak sinema. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Sanat ve endüstri olarak sinema. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Film üretim biçimleri ve sinema sanayi: Sinemada film türleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Temel film yapım süreci; Film yapımının aşamaları, film ekibinin görev tanımları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Film yapımı ve tasarım; Set tasarımı ve set tasarımcısının görevleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Senaryoyu görüntülemek: Story-board tasarımı. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Etkili görüntü yapımı ve film çekim teknikleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Film kurgu teknikleri ve esasları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Filmlerde aydınlatmanın amaçları ve teknikleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Dekor tasarımı ve makyaj biçimleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Filmlerde sesin niteliği ve kontrolü. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Filmlerde yapım organizasyonu. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Sinemada özel efektler ve efekt yapımları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Gösteri Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dmytryk, E. (2008). Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu, İstanbul: Doruk Yayınları. |
Özalp, L. (2009). Bir Film Yapmak, İstanbul: Hil Yayınları. |
Şenyapılı, Ö. (2010). Sinema ve Tasarım, İstanbul: Boyut Yayınları. |
Monaco, J. (2001). Bir Film Nasıl Okunur, Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı, Çev: Ertan Yılmaz, İstanbul: Oğlak Yayıncılık. |
Thurlow, C. (2008). Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, Second Edition, Oxford: Berg Publishers. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
4 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |