Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY129 | TEKNİK RESİM | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencinin, yazı ve çizim standartlarına uygun yazı yazabilmesini, temel geometrik şekiller çizebilmesini ve temel iz izdüşümü kullanarak perspektifi verilen uçak parçalarının görünüşlerini hatasız çizip, ölçülendirme yapabilmesini sağlamak amaçlanmıştır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Teknik Resmin tanımı ve standartlar, Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri, Geometrik çizimler, Temel görünüşler (İzdüşümler) ve Cisimlerin Görünüşleri, Çizim Kuralları, İzdüşüm Yöntemi, Kesit görünüşler, tarama çeşitleri, Ölçülendirme, Temel ölçülendirme kuralları, ölçülendirmede kullanılan çizgiler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Teknik resim ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Antet çizme ve tarama kurallarını tanımlar. ( |
Teknik resim aletlerini uygular. |
Uçak parçalarının şekil ve ölçülerinin belirler. |
Temel görünüşleri uygular. |
İz düşüm perspektif ve montaj tasarımlarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Teknik resim hakkında internet araştırması | Teknik Resmin tanımı ve standartlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
2 | Çizim aletlerinin hazırlanması | Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
3 | Çizim aletlerinin kullanılmasını araştırma | Geometrik çizimler(dik, yatay, paralel, teğet vs. geometriler oluşturma) | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
4 | Antet ölçüleri ve çizimini araştırma | Çizime giriş | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
5 | Temel çizgi ve kurallarının uygulanmasını araştırma | Temel görünüşler(İzdüşümler) ve Cisimlerin Görünüşleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
6 | Sembollerin uygulanması | Çizim kuralları | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
7 | Temel görünüş çıkarma ve uygulanmasını araştırma | Birinci İzdüşüm Yöntemi 1 | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Temel görünüş çıkarma ve uygulanmasını araştırma | Birinci İzdüşüm Yöntemi 2 | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
10 | Genel izdüşüm yöntemleri ve uygulamasını araştırma | Perspektifler, İzometrik, Dimetrik vs. İzdüşümler | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
11 | Kesit alma kurallarının araştırma | Kesit görünüşler, tarama çeşitleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
12 | Kesit alma kurallarının uygulanmasını araştırma | Kesit görünüş çeşitleri, Tam kesit, Yarım kesit, Bölgesel kesit, Döndürülmüş kesit (1) | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
13 | Ölçülendirmenin internetten araştırılması | Ölçülendirme, Temel ölçülendirme kuralları, ölçülendirmede kullanılan çizgiler | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
14 | Üzerinde çalışılacak uygula örneklerinin incelenmesi | Uygulama örnekleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
15 | Üzerinde çalışılacak uygula örneklerinin incelenmesi | Uygulama örnekleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ŞEN İ.Z,ÖZÇİLİNGİR N. ,Tüm Alanlar için Temel Bilgiler, TEKNİK RESİM, Deha Yayıncılık |
Maintenance Practices EASA Part-66 Module-7 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
4 | |||||
2 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
3 | |||||
3 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 | |||||
4 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
4 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
4 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
4 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
3 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |