TR EN

TEKNİK RESİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY129 TEKNİK RESİM 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencinin, yazı ve çizim standartlarına uygun yazı yazabilmesini, temel geometrik şekiller çizebilmesini ve temel iz izdüşümü kullanarak perspektifi verilen uçak parçalarının görünüşlerini hatasız çizip, ölçülendirme yapabilmesini sağlamak amaçlanmıştır.
İçerik: Dersin içeriği, Teknik Resmin tanımı ve standartlar, Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri, Geometrik çizimler, Temel görünüşler (İzdüşümler) ve Cisimlerin Görünüşleri, Çizim Kuralları, İzdüşüm Yöntemi, Kesit görünüşler, tarama çeşitleri, Ölçülendirme, Temel ölçülendirme kuralları, ölçülendirmede kullanılan çizgiler konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Teknik resim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Antet çizme ve tarama kurallarını tanımlar. (
Teknik resim aletlerini uygular.
Uçak parçalarının şekil ve ölçülerinin belirler.
Temel görünüşleri uygular.
İz düşüm perspektif ve montaj tasarımlarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Teknik resim hakkında internet araştırması Teknik Resmin tanımı ve standartlar Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
2 Çizim aletlerinin hazırlanması Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
3 Çizim aletlerinin kullanılmasını araştırma Geometrik çizimler(dik, yatay, paralel, teğet vs. geometriler oluşturma) Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
4 Antet ölçüleri ve çizimini araştırma Çizime giriş Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
5 Temel çizgi ve kurallarının uygulanmasını araştırma Temel görünüşler(İzdüşümler) ve Cisimlerin Görünüşleri Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
6 Sembollerin uygulanması Çizim kuralları Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
7 Temel görünüş çıkarma ve uygulanmasını araştırma Birinci İzdüşüm Yöntemi 1 Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Temel görünüş çıkarma ve uygulanmasını araştırma Birinci İzdüşüm Yöntemi 2 Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
10 Genel izdüşüm yöntemleri ve uygulamasını araştırma Perspektifler, İzometrik, Dimetrik vs. İzdüşümler Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
11 Kesit alma kurallarının araştırma Kesit görünüşler, tarama çeşitleri Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
12 Kesit alma kurallarının uygulanmasını araştırma Kesit görünüş çeşitleri, Tam kesit, Yarım kesit, Bölgesel kesit, Döndürülmüş kesit (1) Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
13 Ölçülendirmenin internetten araştırılması Ölçülendirme, Temel ölçülendirme kuralları, ölçülendirmede kullanılan çizgiler Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
14 Üzerinde çalışılacak uygula örneklerinin incelenmesi Uygulama örnekleri Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
15 Üzerinde çalışılacak uygula örneklerinin incelenmesi Uygulama örnekleri Anlatım, Gösterip Yaptırma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ŞEN İ.Z,ÖZÇİLİNGİR N. ,Tüm Alanlar için Temel Bilgiler, TEKNİK RESİM, Deha Yayıncılık
Maintenance Practices EASA Part-66 Module-7

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
3
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
5
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
4
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
5
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
5
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
4
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
4
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
4
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
5
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
4
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
3
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 103
Genel Toplam 103
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0