Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT128 | MATEMATİK II | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, trigonometri ve grafiksel gösterimin kullanım alanları ve trigonometrik ilişkiler hakkında bilgiler vererek, ileride kullanacakları bilgilere temel oluşturmak ve analitik düşünce yapısı kazandırabilmek hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Lineer/doğrusal denklemler ve bunların çözümleri, Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler, İkili ve diğer geçerli numaralandırma sistemleri, Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler, Logaritmalar, Basit geometrik yapılar, Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımlar, Basit trigonometri, Trigonometrik ilişkiler, Tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Belirli integral kavramının temel çıkış prensibi öğretilerek, öğrencinin soyut kavramlarla gerçek dünyadaki kavramlar arasında bağlantı kurar |
Belirli ve belirsiz integral arasındaki farklılıklarla neden sonuç ilişkisini analiz eder |
İntegrali fizik alanındaki problemlere uygular |
Fizik alanındaki problemlere rasyonel bir düşünce yeteneği geliştirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Lineer/doğrusal denklemler ve bunların çözümleri | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
2 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
3 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
4 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | İkili ve diğer geçerli numaralandırma sistemleri | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
5 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
6 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
7 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Logaritmalar | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Basit geometrik yapılar | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
10 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımlar | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Basit trigonometri | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Trigonometrik ilişkiler | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
13 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
14 | Konuya yönelik internet ve kitap araştırması | Tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kalkülüs Cilt I, Prof.Dr.Mehmet Terziler, Yrd.Doç.Dr.Tahsin Öner, Palme Yayıncılık, 2012 |
Shepley L. ROSS, Differential Equations, 1976 |
Doç. Dr. Uğur Er Çözümlü integral tekniği (1984) İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
4 | |||||
3 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 | |||||
4 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
4 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
3 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
3 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |