TR EN

MATEMATİK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT128 MATEMATİK II 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, trigonometri ve grafiksel gösterimin kullanım alanları ve trigonometrik ilişkiler hakkında bilgiler vererek, ileride kullanacakları bilgilere temel oluşturmak ve analitik düşünce yapısı kazandırabilmek hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Lineer/doğrusal denklemler ve bunların çözümleri, Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler, İkili ve diğer geçerli numaralandırma sistemleri, Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler, Logaritmalar, Basit geometrik yapılar, Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımlar, Basit trigonometri, Trigonometrik ilişkiler, Tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belirli integral kavramının temel çıkış prensibi öğretilerek, öğrencinin soyut kavramlarla gerçek dünyadaki kavramlar arasında bağlantı kurar
Belirli ve belirsiz integral arasındaki farklılıklarla neden sonuç ilişkisini analiz eder
İntegrali fizik alanındaki problemlere uygular
Fizik alanındaki problemlere rasyonel bir düşünce yeteneği geliştirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Lineer/doğrusal denklemler ve bunların çözümleri Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
2 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
3 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
4 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması İkili ve diğer geçerli numaralandırma sistemleri Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
5 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
6 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
7 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Logaritmalar Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Basit geometrik yapılar Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
10 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımlar Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
11 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Basit trigonometri Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
12 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Trigonometrik ilişkiler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
13 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
14 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
15 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kalkülüs Cilt I, Prof.Dr.Mehmet Terziler, Yrd.Doç.Dr.Tahsin Öner, Palme Yayıncılık, 2012
Shepley L. ROSS, Differential Equations, 1976
Doç. Dr. Uğur Er Çözümlü integral tekniği (1984) İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
5
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
4
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
5
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
4
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
4
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
3
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
3
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
4
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
5
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
4
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
5
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 1 5 5
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0