TR EN

GASTRONOMİ UYGULAMALARI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSY227 GASTRONOMİ UYGULAMALARI I 3 6 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, temel mutfak becerileri ve çeşitli yiyecek gruplarının hazırlanış süreçleri hakkında uygulamalı bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği ve doğrama ve pişirme yöntemleri, et, balık ve tavuk suları, çorbalar, soslar ve sos türevleridir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Standart reçeteleri uygular.
Temel doğrama ve pişirme tekniklerini listeler.
Temel sos ve stokları içerik, renk ve kıvamına göre kategorize eder.
Malzemelerin özelliklerine göre doğru pişirme tekniğini seçer.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Temel sos yapımları, özellikleri ve kullanım şekilleri Uygulama
2 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri Uygulama
3 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Temel sos yapımları, özellikleri ve kullanım şekilleri Uygulama
4 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri Uygulama
5 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Temel çorba yapımları ve özellikleri Uygulama
6 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi Uygulama
7 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Kkırmızı etin tanımı, özellikleri ve yapısı Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Kırmızı etin bölümleri,kullanımları ve pişirlmesi Uygulama
10 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Süt ve süt ürünleri Uygulama
11 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Yumurtanın özellikleri, pişirme teknikleri ve mutfaktaki kullanım alanları Uygulama
12 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Kanatlı kümes hayvanlarının yapısı - işlenmesi - pişirilmesi Uygulama
13 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Balıkların yapısı - işlenmesi - pişirilmesi Uygulama
14 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Kabuklu deniz ürünlerinin yapısı işlenmesi ve pişirilmesi Uygulama
15 Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme Sakatat tanımı-bölünmesi ve işlenmesi/pişirilmesi Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pişirme Yöntemleri (2015), Dr. Öğr. Üys. A. Aylin Alsaffar, Öğr. Gör. Z. Begüm Kalyoncu.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define basic concepts about gastronomy.
2
2
Can interpret basic concepts, study areas and approaches related to the field.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can relate the information and facts about the field to the social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
0
2
Can compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can analyze the eating and drinking art, the related systems and structures.
2
2
Can prepare technical infrastructure and contents of the culinary activies.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
1
2
Can collaborate with the shareholders to present new challenging ideas and products for the market.
1
3
Can integrate basic cooking techniques and product preparation principles into today's technology.
1
4
Can plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can calculate costing in the food and beverage facilities.
0
2
Can carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in the food and beverage business.
1
3
Can organize national and international competitions and fairs.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can examine developments, changes and innovations in the field by acceptng lifelong learning as a principle.
1
2
Can find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can express his/her ideas verbally and orally by using presentation and communication techniques.
0
2
Can organize all gastronomy-related activities.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can interpret ethical values and legal regulations according to the codexes.
0
2
Can design communial and social pojects using historical, cultural and geographical values.
1
3
Can perform scientific researche and study using knowledge and skills related to his field.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0