Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSY425 | PASTACILIK TEKNİKLERİ | 7 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT MUTLU TOKAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin pasta ve tatlı üretiminin temel tekniklerinin öğrenmesi ve uygulamasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği pastane yönetimi, hamur tipleri, tatlı çeşitleri ve pasta yapımıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İleri pastacılık teknikleri hakkında tartışabilir. |
Standart reçeteleri analiz eder. |
Kullanılan malzeme ve reçeteye göre doğru üretim tekniklerini saptar. |
Pasta ve tatlı ürünleri üzerinde düzenleme gerçekleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Araştırma, Reçete İnceleme | Pastanede depolama, kalite kontrol ve yerleşim planı | Uygulama |
2 | Araştırma, Reçete İnceleme | Çırpılarak hazırlanan hamurlar | Uygulama |
3 | Araştırma, Reçete İnceleme | Kıyılarak hazırlanan hamurlar-1 | Uygulama |
4 | Araştırma, Reçete İnceleme | Kıyılarak hazırlanan hamurlar-2 | Uygulama |
5 | Araştırma, Reçete İnceleme | Mayalandırılarak hazırlanan hamurlar | Uygulama |
6 | Araştırma, Reçete İnceleme | Özdeştirilerek hazırlanan hamurlar | Uygulama |
7 | Araştırma, Reçete İnceleme | Pişirilerek hazırlanan hamurlar | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma, Reçete İnceleme | Yağlı hamurlardan ürünler hazırlama | Uygulama |
10 | Araştırma, Reçete İnceleme | Macaron yapımı | Uygulama |
11 | Araştırma, Reçete İnceleme | Yaş pasta hazırlama | Uygulama |
12 | Araştırma, Reçete İnceleme | Çikolatanın pastacılık ürünlerinde kullanımı | Uygulama |
13 | Araştırma, Reçete İnceleme | Tahıl tatlıları hazırlama | Uygulama |
14 | Araştırma, Reçete İnceleme | Sütlü tatlılar | Uygulama |
15 | Araştırma, Reçete İnceleme | Kadayıf çeşitleri | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eryılmaz Cılızoğlu, L. (2013). Pasta, Bisküvi Hazırlama Teknikleri ve Çeşitleri, Remzi, İstanbul. |
Gellatly, J. (2014). Bread, Cake, Doughnut, Pudding : Sweet and Savoury Recipes from Britain's Best Baker, Penguin. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define basic concepts about gastronomy.
|
4 | |||||
2 |
Can interpret basic concepts, study areas and approaches related to the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can relate the information and facts about the field to the social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
2 | |||||
2 |
Can compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can analyze the eating and drinking art, the related systems and structures.
|
4 | |||||
2 |
Can prepare technical infrastructure and contents of the culinary activies.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Can collaborate with the shareholders to present new challenging ideas and products for the market.
|
4 | |||||
3 |
Can integrate basic cooking techniques and product preparation principles into today's technology.
|
4 | |||||
4 |
Can plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can calculate costing in the food and beverage facilities.
|
4 | |||||
2 |
Can carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in the food and beverage business.
|
1 | |||||
3 |
Can organize national and international competitions and fairs.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can examine developments, changes and innovations in the field by acceptng lifelong learning as a principle.
|
4 | |||||
2 |
Can find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can express his/her ideas verbally and orally by using presentation and communication techniques.
|
2 | |||||
2 |
Can organize all gastronomy-related activities.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can interpret ethical values and legal regulations according to the codexes.
|
4 | |||||
2 |
Can design communial and social pojects using historical, cultural and geographical values.
|
1 | |||||
3 |
Can perform scientific researche and study using knowledge and skills related to his field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 173 |
Genel Toplam | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |