TR EN

PASTACILIK TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSY425 PASTACILIK TEKNİKLERİ 7 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MURAT MUTLU TOKAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin pasta ve tatlı üretiminin temel tekniklerinin öğrenmesi ve uygulamasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriği pastane yönetimi, hamur tipleri, tatlı çeşitleri ve pasta yapımıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İleri pastacılık teknikleri hakkında tartışabilir.
Standart reçeteleri analiz eder.
Kullanılan malzeme ve reçeteye göre doğru üretim tekniklerini saptar.
Pasta ve tatlı ürünleri üzerinde düzenleme gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma, Reçete İnceleme Pastanede depolama, kalite kontrol ve yerleşim planı Uygulama
2 Araştırma, Reçete İnceleme Çırpılarak hazırlanan hamurlar Uygulama
3 Araştırma, Reçete İnceleme Kıyılarak hazırlanan hamurlar-1 Uygulama
4 Araştırma, Reçete İnceleme Kıyılarak hazırlanan hamurlar-2 Uygulama
5 Araştırma, Reçete İnceleme Mayalandırılarak hazırlanan hamurlar Uygulama
6 Araştırma, Reçete İnceleme Özdeştirilerek hazırlanan hamurlar Uygulama
7 Araştırma, Reçete İnceleme Pişirilerek hazırlanan hamurlar Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma, Reçete İnceleme Yağlı hamurlardan ürünler hazırlama Uygulama
10 Araştırma, Reçete İnceleme Macaron yapımı Uygulama
11 Araştırma, Reçete İnceleme Yaş pasta hazırlama Uygulama
12 Araştırma, Reçete İnceleme Çikolatanın pastacılık ürünlerinde kullanımı Uygulama
13 Araştırma, Reçete İnceleme Tahıl tatlıları hazırlama Uygulama
14 Araştırma, Reçete İnceleme Sütlü tatlılar Uygulama
15 Araştırma, Reçete İnceleme Kadayıf çeşitleri Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eryılmaz Cılızoğlu, L. (2013). Pasta, Bisküvi Hazırlama Teknikleri ve Çeşitleri, Remzi, İstanbul.
Gellatly, J. (2014). Bread, Cake, Doughnut, Pudding : Sweet and Savoury Recipes from Britain's Best Baker, Penguin.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define basic concepts about gastronomy.
4
2
Can interpret basic concepts, study areas and approaches related to the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can relate the information and facts about the field to the social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
2
2
Can compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can analyze the eating and drinking art, the related systems and structures.
4
2
Can prepare technical infrastructure and contents of the culinary activies.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
3
2
Can collaborate with the shareholders to present new challenging ideas and products for the market.
4
3
Can integrate basic cooking techniques and product preparation principles into today's technology.
4
4
Can plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can calculate costing in the food and beverage facilities.
4
2
Can carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in the food and beverage business.
1
3
Can organize national and international competitions and fairs.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can examine developments, changes and innovations in the field by acceptng lifelong learning as a principle.
4
2
Can find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can express his/her ideas verbally and orally by using presentation and communication techniques.
2
2
Can organize all gastronomy-related activities.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can interpret ethical values and legal regulations according to the codexes.
4
2
Can design communial and social pojects using historical, cultural and geographical values.
1
3
Can perform scientific researche and study using knowledge and skills related to his field.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 173
Genel Toplam 173
Toplam İş Yükü / 25.5 6,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0