Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GAS227 | GASTRONOMIC APPLICATIONS I | 3 | 6 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ORHAN BALTALI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, temel mutfak becerileri ve çeşitli yiyecek gruplarının hazırlanış süreçleri hakkında uygulamalı bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği ve doğrama ve pişirme yöntemleri, et, balık ve tavuk suları, çorbalar, soslar ve sos türevleridir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Standart reçeteleri uygular. |
Temel doğrama ve pişirme tekniklerini ihtiyaca göre eşleştirir. |
Temel sos ve stokları içerik, renk ve kıvamına göre kategorize eder. |
Malzemelerin özelliklerine göre doğru pişirme tekniğini seçer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Temel sos yapımları, özellikleri ve kullanım şekilleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Öğrenci ödev hazırlama | Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Literatür araştırması | Temel çorba yapımları ve özellikleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Literatür araştırması | Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Öğrenci ödev hazırlama | Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Süt ve süt ürünleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | Yumurtanın özellikleri, pişirme teknikleri ve mutfaktaki kullanım alanları | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci ödev hazırlama | Kanatlı kümes hayvanlarının yapısı - işlenmesi - pişirilmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci ödev hazırlama | Balıkların yapısı - işlenmesi - pişirilmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci ödev hazırlama | Kabuklu deniz ürünlerinin yapısı işlenmesi ve pişirilmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Sakatat tanımı-bölünmesi ve işlenmesi/pişirilmesi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eraslan, N. 2017. Pişirme Yöntemleri. Nobel Yayınevi, Ankara: 332s. |
Bittman, M. (2008). How to Cook Everything: 2,000 Simple Recipes for Great Food. Wiley. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts about gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
2 | |||||
2 |
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
|
4 | |||||
2 |
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
4 | |||||
2 |
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
|
4 | |||||
3 |
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
|
4 | |||||
4 |
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They calculate costs in the food and beverage field.
|
4 | |||||
2 |
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
|
3 | |||||
3 |
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
|
4 | |||||
2 |
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
|
4 | |||||
2 |
They organize activities related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
|
4 | |||||
2 |
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
|
3 | |||||
3 |
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |