TR EN

TEMEL GAZETECİLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY109 TEMEL GAZETECİLİK 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı gazetecilik mesleği ile ilgili temel kavramları tanımlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği gazetecilik mesleği, gazeteci kimliği, haber çeşitleri, haber yazma ve gazetecilik türleri konusunda teorik bilgileri kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gazeteciliğin Osmanlı Devleti’nden itibaren geçirdiği evreler ile Türk medyasını oluşturan mecraların tarihini, arşivlerden elde edilen görüntülerin de yardımıyla anlatır.
Evrensel habercilik kaidelerini de dikkate alarak haberi ve haberciliğin etik değerlerini tanımlar.
Yazılı ve evrensel kaideler doğrultusunda gazeteciliğin etik değerlerini ve ilkelerini kendi bakış açılarıyla belirler.
Basılı medyaya ilişkin temel kavramları öğrenerek, görsel medyadan olan farkını ifade eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Gazetecilikle ilgili temel kavramlar Sunum ve anlatım.
2 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Gazeteciliğin Toplumdaki Yeri ve Önemi Gazetecilik Türleri Sunum ve anlatım.
3 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Tarihsel Süreç İçerisinde Basının Gelişimi Sunum ve anlatım.
4 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Tarihsel Süreç İçerisinde Basının Gelişimi Sunum ve anlatım.
5 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. İletişim Araçları ve Gazetecilik ile İlişkisi Sunum ve anlatım.
6 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. İletişim Araçlarının Temel Özellikleri Sunum ve anlatım.
7 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Bilgi Alma- Verme Kavramı Sunum ve anlatım.
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Medya Kuruluşlarının Hedef Kitleye Ulaşma Süreci Sunum ve anlatım.
10 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haberin Önemi ve Haber Kaynakları Sunum ve anlatım.
11 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haber Toplama Aşamaları Sunum ve anlatım.
12 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haber Yazmada Temel Kurallar Sunum ve anlatım.
13 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haber Ajansları Sunum ve anlatım.
14 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Yeni İletişim Teknolojileri ve Gazetecilik Sunum ve anlatım.
15 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Genel Değerlendirme Sunum ve anlatım.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirkent, N. (2003). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Dünya Yayınları.
Sazak, D. (2017). Batsın Böyle Gazetecilik. İmge Kitabevi.
Yücedoğan, G. (1998). Türkiyede ve Fransa’ da Gazeteci Kimliği Sorunu. İstanbul.
Kovach, B. and Rosenstiel, T. (2014). The Elements of Journalism, Revised and Updated 3rd Edition: What Newspeople Should Know and the Public Should Expect. Three Rivers Press. (USA)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
2
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
5
2
Discusses the solutions of problems related to the field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the techniques and solutions in the field of New Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
5
2
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of New Media and Communication in accordance with current needs.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies independent working methods related with New Media and Communication field.
4
2
Manages teamworks related with his / her field.
4
3
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compares whether the concepts and techniques in the field of New Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
4
2
Summarizes the literature in his/her field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Produces methods and solutions for other representatives of New Media and Communication field.
3
2
Organizes group studies in his/her field.
4
3
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Produces new information and techniques about his/her field.
4
2
Predicts the future developments and problems in his/her field.
4
3
Examines the results of studies related with New Media and Communication field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0