Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MIY324 |
RADYO TV YAYINCILIĞI VE PROGRAMCILIĞI |
6 |
4 |
2 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, radyo ve televizyon yayıncılığının ve programcılığının terminolojisini irdelemek, radyo televizyon yayıncılığının özelliklerini ve program formatlarını açıklamaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği Dünyada ve Türkiye’de radyo ve televizyon yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi, yayıncılığın yapısı ve işleyişi, radyo – televizyon programcılığının tanımı, özellikleri, program türleri, yapım süreçleri ve yayıncılık türleridir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma |
Dünyada ve Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılığının Tarihi |
Sunum ve anlatım
Tartışma |
2 |
Okuma |
Radyo TV Programcılığının Temel Kavramları
Kamera önü sunuş uygulaması |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
3 |
Okuma |
Örnek haber bülteni çekimi |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
4 |
Okuma |
örnek program çekimi |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
5 |
Okuma |
örnek program çekimi |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
6 |
Okuma |
örnek program çekimi |
Sunum ve anlatım
Tartışma |
7 |
Okuma |
Televizyonun Anlatı Yapısı ve Yapım Unsurları |
Sunum ve anlatım
Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
örnek program çekimi |
Sunum ve anlatım
Tartışma |
10 |
Okuma |
örnek program çekimi |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
11 |
Okuma |
örnek program çekimi |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
12 |
Okuma |
örnek program çekimi |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
13 |
Okuma |
Radyo yayıncılığı ve radyo programı yapım süreci |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
14 |
Okuma |
Radyo yayıncılığı birim ve temel ekipmanları
Radyo programcılığında mesleki kişilikler |
SSunum ve anlatım
Tartışma |
15 |
Okuma |
Genel değerlendirme ve final sınavı hakkında açıklama |
Sunum ve anlatım
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Aziz, Aysel (2013). Televizyon Radyo Yayıncılığı (Giriş) Ankara: Hiperlink |
Demir Yalçın, Aydın Ziya Özgür (2013). Radyo ve Televizyonda Program Yapımı (2. Baskı), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Uğurlu Elif Gizem (2012). Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları (3. Baskı), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Ulutak Nazmi (2013). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Cereci Sedat (2012). Medya Yapımları ve Yapım Teknikleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Gökçe Gürol (1997). Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları. |
Kasım Metin (2014). Radyo Programcılığı, Konya: Literatürk Academia. |
Aziz Aysel (2002). Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of New Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of New Media and Communication in accordance with current needs.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies independent working methods related with New Media and Communication field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of New Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of New Media and Communication field.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Examines the results of studies related with New Media and Communication field.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
2 |
2 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
16 |
4 |
64 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
206 |
|
Genel Toplam |
206 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|