Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY113 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İletişim bilimi kavramını öğrenir. İletişim bilimleri alanında genel bilgi edinir. İletişim bilimine ilişkin kavram haritası oluşturabilir. |
İçerik: | Öğrencilerin ders kapsamında iletişim kavramını öğrenmeleri, iletişim bilimleri alanındaki temel kuram ve hipotezleri öğrenmeleri hedeflenmektedir. İletişim bilimlerinin sosyal bilimler alanındaki yeri ve diğer disiplinlerle etkileşimleri konusunda belli bir bakış açısı kazanması hedeflenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim kavramını tanımlar |
İletişim kuramlarını öğrenir |
İletişim bilimleri alanındaki ana akım kuramları tanımlar ve yorumlar |
İletişim bilimleri alanındaki eleştirel yaklaşımları tanımlar ve kavrar |
İletişim bilimleri alanındaki genel çerçeve hakkında inceleme yapabilecek konuşabilecek beceriyi kazanır. |
İletişim bilimleri alanıyla edebi eserleri birleştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | İletişim nedir? | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
2 | Kitap okuma | İletişim bilimindeki temel kuramlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
3 | Kitap okuma | İletişim modelleri | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
4 | Kitap okuma | Lasswell İletişim modeli | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
5 | Makale okuma | Ana akım kuramlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
6 | Makale okuma | Marshall McLuhan ve Küresel Köy | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
7 | Makale okuma | Walter Ong ve diğerleri.. | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Harold İnnis Teknolojik Determinizm | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
10 | Kitap okuma | Eleştirel yaklaşımlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
11 | Kitap okuma | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu (Raymond Williams) | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
12 | Kitap okuma | Frankfurt Okulu | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
13 | Kitap okuma | Öğrencilerin edebi eserleri ve iletişim kuramlarını birleştirdikleri araştırma sunumlarının incelenmesi ve sunulması | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
14 | Kitap okuma | Öğrencilerin edebi eserleri ve iletişim kuramlarını birleştirdikleri araştırma sunumlarının incelenmesi ve sunulması | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nazife Güngör - İletişime Giriş |
Nazife Güngör - İletişime Giriş |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
5 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of New Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
4 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of New Media and Communication in accordance with current needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with New Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
4 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of New Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
4 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of New Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with New Media and Communication field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 10 | 10 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 10 | 10 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 41 | 0 | 183 |
Genel Toplam | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |