Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HUK102 | HUKUKA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hukuk kavramı, hukuk sistemleri, Türk yargı sisteminin işleyişi, hukuki işlemler, olaylar, hak ve borç kavramları, sözleşme türleri gibi konularda genel hukuk bilgisi kazanılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hukuk Kavramı, Hukuk Sistemleri, Hukukun Dalları, Hukukun Kaynakları: Asıl Kaynaklar ve Yardımcı Kaynaklar, Anayasa Yargısı, Adli Yargı, İdari Yargı, Dava Türleri: Hukuk Davaları, Ceza Davası ve İdari Davalar, Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler ve Haklar, Kişilik Kavramı, Kişilerin Sınıflandırılması ve Ehliyetleri, Dernekler ve Vakıflar, Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar, Mülkiyet Hakkı ve Mülkiyet Hakkından Doğan Yetkiler, Borç Kavramı, Sözleşmeden Doğan Borçlar, Haksız Fiilden Doğan Borçlar, Sebepsiz Zenginleşmeden Doğan Borçlar, Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi, Sözleşme Türleri konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hukuk kavramını, hukuk dallarını ve hukukun kaynaklarını bilir. |
Dünyada mevcut olan hukuk sistemlerini ve Türkiye'de uygulanmakta olan hukuk sistemini değerlendirir |
Hukuki işlemleri, hukuki olayları ve kamu hukukundan ve özel hukuktan doğan haklarını bilir. |
Kişilik kavramını ve kişilerin ehliyetleri bakımından sınıflandırılmasını yorumlar. |
Türk yargı sistemini ve dava türlerini bilir. |
Bir borç ilişkisini doğuran ve sona erdiren sebepleri tanımlar. |
Sözleşme kavramını ve uygulamada karşılaşılan sözleşme türlerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | Hukuk Kavramı, Hukuk Sistemleri, Hukukun Dalları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynak Taraması | Hukukun Kaynakları: Asıl Kaynaklar ve Yardımcı Kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynak Taraması | Anayasa Yargısı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynak Taraması | Adli Yargı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynak Taraması | İdari Yargı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynak Taraması | Dava Türleri: Hukuk Davaları, Ceza Davası ve İdari Davalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynak Taraması | Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler ve Haklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Kişilik Kavramı, Kişilerin Sınıflandırılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynak Taraması | Hak Ehliyeti- Fiil Ehliyeti | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynak Taraması | Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynak Taraması | Miras Paylaşımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynak Taraması | Borç Kavramı, Sözleşmeden Doğan Borçlar, Haksız Fiilden Doğan Borçlar, Sebepsiz Zenginleşmeden Doğan Borçlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynak Taraması | Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynak Taraması | Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kemal GÖZLER, Hukuka Giriş, Ekin Yayınları, 2024 |
Muhammet ÖZEKES, Temel Hukuk Bilgisi, Oniki Levha Yayınları, 2023 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 4 | 200 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
0 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of New Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
0 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of New Media and Communication in accordance with current needs.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with New Media and Communication field.
|
0 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
0 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of New Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
0 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of New Media and Communication field.
|
0 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
0 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
0 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
0 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with New Media and Communication field.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 4 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |