Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BAY219 | TÜRKİYE EKONOMİSİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi TAYFUN TİMURAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye ekonomisinin temel özelliklerini ve güncel sorunlarını analiz ederek, Türkiye ekonomisinin zaman içerisindeki değişimi ile ilgili olarak temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Cumhuriyet Öncesi Dönem Türkiye Ekonomisi, Açık Ekonomi Koşullarında Yeniden Yapılanma, Korumacı ve Devletçi Sanayileşme, İkinci Dünya Savaşı Dönemi Türk İktisat Politikaları, Dünya Ekonomisi İle Eklemlenme Denemesi, Tıkanma ve Yeniden Uyum Dönemi, İçe Dönük, Dışa Bağımlı Genişleme Dönemi Bunalım Dönemi 1980 Sonrası Dışa Açılma Süreci, Uluslararası Finans Kapitali ve Türkiye Ekonomisi, Uluslararası Kriz ve Türkiye Ekonomisi gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türk ekonomisinin yapısındaki gelişmeleri Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinden günümüze kadar açıklar |
Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının dönemsel değerlendirir |
Genel ekonomik sorunlar ve Türkiye Ekonomisi'nin spesifik konularını tartışır |
Türkiye’de ekonomik ve siyasi gelişimleri özetler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Devrim ve Savaş Yılları: Cumhuriyet Öncesi Dönem Türkiye Ekonomisi (1908-1922) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Açık Ekonomi Koşullarında Yeniden Yapılanma (1923-1929) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Korumacı ve Devletçi Sanayileşme (1930-1939) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | İkinci Dünya Savaşı Dönemi Türk İktisat Politikaları (1940-1945) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Dünya Ekonomisi İle Eklemlenme Denemesi (1946-1953) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Tıkanma ve Yeniden Uyum Dönemi (1954-1961) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | İçe Dönük, Dışa Bağımlı Genişleme Dönemi (1962-1976) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Genel Değerlendirme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Bunalım Dönemi (1977-1979) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | 1980 Sonrası Dışa Açılma Süreci (1980-1988) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | 1980 Sonrası Dışa Açılma Süreci (1980-1988) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Uluslararası Finans Kapitali ve Türkiye Ekonomisi (1989-2007) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Uluslararası Finans Kapitali ve Türkiye Ekonomisi (1989-2007) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Uluslararası Kriz ve Türkiye Ekonomisi (2008-2012) İLE GÜNCEL SORUNLAR | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Boratav, K. (2012). Türkiye İktisat Tarihi 1908-2009. Ankara: İmge Yayınevi |
Yentürk N. Ve Kepenek Y. (2005). Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Kazgan, G. (2017). Tanzimattan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Çepni, E. (2003). The Economy of Turkey In Retrospect, Istanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
3 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
3 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
4 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
3 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
3 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
4 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
3 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 4 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |