TR EN

MEDYA VE KURUMSAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY330 MEDYA VE KURUMSAL İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin temel amacı kurumsal iletişim sürecinin işleyişini öğretmektir. Pekçok farklı sektör işletmelerinde yer alan kurumsal iletişim bölüm ve birimlerinin işleyişi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği kurumsal yapı ve iletişim; kurum kültür ve geleneklerinin iletişim sürecine etkisi; kurum içi iletişimin temel dayanağını oluşturan öğeler; kurum içi iletişim tür ve biçimleri; etkin bir kurumsal iletişim modeli kurmanın temel ilkeleri. Örgütsel iletişim kavramı, tanımı, önemi, Örgütsel iletişimin amacı, fonksiyonları, Örgüt kuramları ve iletişim, Klasik kuramlar-insana ve iletişime bakış, Beşeri kaynaklar yaklaşımı – insana ve iletişime bakış, Sistem kuramları-insana ve iletişime bakış, Örgüt kimliği, Örgüt kültürü-örgüt iklimi, Örgütlerde iletişim sürecinin işleyişi, Örgütlerde iletişim biçimlerinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumsallık iddiasında olan yapıları gözlemleyerek, kurumsallık kavramının kapsamını, neden gerekli olduğunu, kurumsallığa nasıl temin ulaşılabileceğini tartışır.
Gerek sözlük tanımlarıyla gerekse uygulamadaki anlamlarıyla aidiyet, sürdürülebilirlik, takımdaşlık, liderlik-yöneticilik, zaman yönetimi kavramlarını yorumlar.
Sürdürülebilirlik, imaj ve itibar için kurumların statik söylemlerini değil, gerçekte yansıttıkları görüntü bileşenlerini yönetir.
Medya kuruluşlarından kurumsal iletişim uygulamalarını sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurumsal yapı ve iletişim. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
2 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurum kültür ve geleneklerinin iletişim sürecine etkisi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
3 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurum içi iletişimin temel dayanağını oluşturan öğeler. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
4 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kurum içi iletişim tür ve biçimleri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
5 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Etkin bir kurumsal iletişim modeli kurmanın temel ilkeleri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
6 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütsel iletişim kavramı, tanımı, önemi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
7 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütsel iletişimin amacı, fonksiyonları. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgüt kuramları ve iletişim Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
10 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Klasik kuramlar-insana ve iletişime bakış. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
11 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Beşeri kaynaklar yaklaşımı. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
12 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Sistem kuramları. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
13 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgüt kimliği, Örgüt kültürü-örgüt iklimi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
14 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütlerde iletişim sürecinin işleyişi. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
15 Kitap okuma, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örgütlerde iletişim biçimleri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Solmaz, B. (2007). Kurumsal İletişim Yönetimi. Tablet Kitabevi. İstanbul.
Onat, F. (2009).İnternet Çağında Kurumsal İletişim. Say Yayınları. İstanbul.
Kaya, B. (2003). Bütünleşik Kurumsal İletişim. Siyasal Kitabevi. Ankara.
Argenti, P. A. (2015) Corporate Communication. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
1
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0