Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
GSF125 |
BODY LANGUAGE AND DICTION |
1 |
3 |
3 |
4 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Kişilerarası iletişimde, iletişimsel etkinlikler ve beden dilini kullanma becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: |
Düzgün bir Türkçe ile konuşabilme, meslek hayatında kullanacağı dili alışkanlık haline dönüştürebilme, vücut dilinin ortamlara uygun davranışlar içinde kullanılmasını konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Etkili iletişim kurmanın önemini tanımlar. |
Beden dili yolu ile kişilerarası iletişimi açıklar. |
Günlük konuşma dili ile mesleki sunum dilini karşılaştırır. |
Beden diline özgü terimler ile kişilerarası iletişim arasında ilişkiyi kurar. |
Kişilerarası iletişimi verimli bir biçime yönlendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
Ders hakkında genel bilgi İnsan ve iletişim |
yüz yüze ders anlatımı |
2 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
İletişimde konuşmanın önemi |
yüz yüze ders anlatımı |
3 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Konuşmayı oluşturan fiziksel ve biyolojik sistem/ ses telleri/soluk ve ses cihazı |
yüz yüze ders anlatımı |
4 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru soluk alma teknikleri |
yüz yüze ders anlatımı |
5 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Ses geliştirme teknikleri |
yüz yüze ders anlatımı |
6 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Tek solukla uzun cümle alıştırmaları |
yüz yüze ders anlatımı |
7 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması |
yüz yüze ders anlatımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması |
yüz yüze ders anlatımı |
10 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Duygu ve sözcük cümle alıştırmaları |
yüz yüze ders anlatımı |
11 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi |
yüz yüze ders anlatımı |
12 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi |
yüz yüze ders anlatımı |
13 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili iletişimde stratejik uygulamalar |
yüz yüze ders anlatımı |
14 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili iletişimde stratejik uygulamalar |
yüz yüze ders anlatımı |
15 |
- |
Genel tekrar |
yüz yüze ders anlatımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Pease, A., Pease, B. (2018). Beden Dili. Meltem Erkmen (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları. |
Değirmenci, H. C. (2017). Beden Dili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Girdap Yayınevi. |
Işık, M. (2010), Sizinle İletişebilir miyiz?, Eğitim Kitabevi Yayınları, 6. Baskı |
Özer, K. (1998), İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 2. Baskı |
Baltaş, Z. & Baltaş, A. (1992), Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi |
Taşer, S., Konuşma Eğitimi, (1988) İzmir, İleri Kitabevi |
Altıntaş, E, Devrim Çamur, Beden Dili Sözsüz İletişim (2004), İst. Aktüel |
Köknal, Ö. İnsanı Anlamak, (1993)İst. Altın Kitaplar |
Reca, Ö. F., Beden Dili Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı(2017) , İst.Tutku yay. |
Şenbay, N., Söz ve Diksiyon Sanatı (1994) İst.,Yapı Kredi yay. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to do literature review in the field.
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
|
|
2 |
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
106 |
|
Total Workload of the Course Unit |
106 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
4,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
4,0 |
|