TR EN

BODY LANGUAGE AND DICTION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GSF125 BODY LANGUAGE AND DICTION 1 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Kişilerarası iletişimde, iletişimsel etkinlikler ve beden dilini kullanma becerisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Düzgün bir Türkçe ile konuşabilme, meslek hayatında kullanacağı dili alışkanlık haline dönüştürebilme, vücut dilinin ortamlara uygun davranışlar içinde kullanılmasını konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Etkili iletişim kurmanın önemini tanımlar.
Beden dili yolu ile kişilerarası iletişimi açıklar.
Günlük konuşma dili ile mesleki sunum dilini karşılaştırır.
Beden diline özgü terimler ile kişilerarası iletişim arasında ilişkiyi kurar.
Kişilerarası iletişimi verimli bir biçime yönlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi İnsan ve iletişim yüz yüze ders anlatımı
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişimde konuşmanın önemi yüz yüze ders anlatımı
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Konuşmayı oluşturan fiziksel ve biyolojik sistem/ ses telleri/soluk ve ses cihazı yüz yüze ders anlatımı
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru soluk alma teknikleri yüz yüze ders anlatımı
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ses geliştirme teknikleri yüz yüze ders anlatımı
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Tek solukla uzun cümle alıştırmaları yüz yüze ders anlatımı
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması yüz yüze ders anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması yüz yüze ders anlatımı
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Duygu ve sözcük cümle alıştırmaları yüz yüze ders anlatımı
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi yüz yüze ders anlatımı
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi yüz yüze ders anlatımı
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili iletişimde stratejik uygulamalar yüz yüze ders anlatımı
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili iletişimde stratejik uygulamalar yüz yüze ders anlatımı
15 - Genel tekrar yüz yüze ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Pease, A., Pease, B. (2018). Beden Dili. Meltem Erkmen (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları.
Değirmenci, H. C. (2017). Beden Dili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Girdap Yayınevi.
Işık, M. (2010), Sizinle İletişebilir miyiz?, Eğitim Kitabevi Yayınları, 6. Baskı
Özer, K. (1998), İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 2. Baskı
Baltaş, Z. & Baltaş, A. (1992), Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi
Taşer, S., Konuşma Eğitimi, (1988) İzmir, İleri Kitabevi
Altıntaş, E, Devrim Çamur, Beden Dili Sözsüz İletişim (2004), İst. Aktüel
Köknal, Ö. İnsanı Anlamak, (1993)İst. Altın Kitaplar
Reca, Ö. F., Beden Dili Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı(2017) , İst.Tutku yay.
Şenbay, N., Söz ve Diksiyon Sanatı (1994) İst.,Yapı Kredi yay.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
0
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to do literature review in the field. He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
4
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
2
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
0
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 106
Total Workload of the Course Unit 106
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0