TR EN

INTRODUCTION TO COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ILT153 INTRODUCTION TO COMMUNICATION 1 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersle öğrencilerin iletişim sürecinin genel işleyişini, öğelerini ve başarılı bir iletişim süreci için sahip olunması gereken özellikleri ve ders sonunda iletişim ile ilgili temel kavramlara aşina olarak etkili iletişim kurabilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu ders kapsamında iletişim kavramının tanımı, iletişimin öğeleri, geribildirim, iletişimin özellikleri ve iletişim türleri, İletişim engelleri ve bu engelleri aşma yolları konuları ele alınacaktır

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İletişim kavramını ve işlevlerini tanımlar.
İletişim sürecini ve temel öğelerini açıklar.
Geribildirim kavramını ve kullanımını anlatır
İletişimin özellikleri ve türlerini açıklar.
İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini kurar.
İletişim engelleri ve bu engelleri aşma yollarını gösterir

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişim Kavramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişimin Öğeleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Türleri ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Engelleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişimin Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kişisel İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kişilerarası İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Örgütsel İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kitle İletişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişim Engelleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişim Engellerini Aşma Yolları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Genel Değerlendirme Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Genel Değerlendirme Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Fiske, J. (2002 edition), Introduction to Communication Studies. Taylor & Francis e-Library
Seller, J. W., & Ball, L. M. (1999). Communication. USA: Allyn & Bacon A Viacom Company.
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
0
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to do literature review in the field. He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
3
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
4
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
0
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 2 7 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 25 25
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 18 18
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0