TR EN

DESIGN STUDIES I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ILT451 DESIGN STUDIES I 7 4 2 13

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. KEREM YÜKSELOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencinin, belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecini tüm aşamalarını deneyimlemesi ve uygulaması bu dersin amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla tasarım araştırma yöntemleriyle ilgili bilgiler anlatılır ve uygulanır.
Contents of the Course Unit: Bu ders kapsamında öğrencilere tasarım alanının tüm aşamaları tanıtılır. Öğrenciler tasarımla ilgili araştırmalar yapar ve verilen projeyle ilgili tasarımlar uygular.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kapsamlı iletişim tasarım projelerinin tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder.
Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer.
Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları tasarlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması. Araştırma yöntemlerinin anlatılması ve projenin verilmesi. Anlatma Yöntemi
2 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması. Araştırma yöntemleriyle, Proje konusunun incemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması. Projenin uygulamasıyla ilgili çalışmalar yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması. Projenin süreci incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Kurumun kentsel grafik alanında sunumunun araştırılması. Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Projeyle ilgili son değerlendirme yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Yeni proje konusu seçilir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Projenin son hali değerlendirilir Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tuna, M. ve Tuna, A. A. (2006). Kurumsal Kimlik Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
Mazlum, F. S. (2015). Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Gazi Kitabevi, İstanbul.
Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Yayınları, Ankara.
Sezer, N. S. (2009). Açıkhava Reklamcılığı. Beta Yayınları, İstanbul.
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım. Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to do literature review in the field. He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
2
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
3
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 150 150
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 125 125
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 331
Total Workload of the Course Unit 331
Workload (h) / 25.5 13
ECTS Credits allocated for the Course Unit 13,0