TR EN

MULTIMEDIA II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ILT254 MULTIMEDIA II 4 4 2 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ÖZBUCAK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, çoklu ortam/multimedya tasarımının temel prensipleri, etkileşimli çoklu ortam/multimedya’nın gelişimi, multimedya tasarım bileşenlerinin etkili ve doğru kullanımı, bu bilgiler ışığında öğrencilerin dijital ortamda Adobe Illustrator ve AfterEffects programları kullnılarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği, birden fazla medya öğesini (metin, grafikler, animasyon, ses, müzik, video gibi) bir arada sayısal ortamlarda kullanılmasını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir.
Verilmesi amaçlanan multimedya mesajını üretir ve yorumlar.
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır.
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı yöntemlerini kullanarak bir eseri analiz eder.
Adobe Illustrator ve AfterEffects programlarını ileri düzeyde kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Genel Tanıtım ve Multimedya örneklerinin incelenmesi (Desen.Grafik, Ses, Video, Animasyon vs.) Tartışma
2 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. Adobe Illustrator'a Giriş Anlatma
3 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. İleri Düzeyde Seçim Yapma, Organizasyon ve Çizim Anlatma, Gösterip Yaptırma
4 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 5-6 oku. Dönüştürmek ve Bozmak Anlatma, Gösterip Yaptırma
5 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 7 oku. Path'ler ve Pen Aracı Anlatma, Gösterip Yaptırma
6 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8 oku. Type ile Çalışma Anlatma, Gösterip Yaptırma
7 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9. Nesneleri Değiştirme ve Birleştirme Anlatma, Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 - Tekrar Anlatma
10 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. Çalışma Alanı ve Çalışma Akışı, Projeler ve Kompozisyonlar, Çekimi İçe Aktarma, Katmanlar ve Özellikleri Gösterip Yaptırma
11 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. Görünüm ve Önizleme, Animasyon ve Anahtar Kareler, Renk, Çizmek, Boyamak ve Path'ler Gösterip Yaptırma
12 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6-7 oku. Metin, Şeffaflık ve Kompozsyon, Efektler ve Animasyon Ön Ayarları Gösterip Yaptırma
13 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9 oku. İşaretciler, Hafıza, Depolama ve Performans, İfadeler ve Otomasyon, Render Etme ve Dışa Aktarma Gösterip Yaptırma
14 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 11-12-13-14 oku. Tekrar Gösterip Yaptırma
15 - Final Projesi: Animasyon-tabanlı Reklam Filmi Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Wood, B. (2017). Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press
Fridsma, L. ve Gyncild, B. (2017). Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to do literature review in the field. He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
4
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 40 40
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 9 9 81
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 202
Total Workload of the Course Unit 202
Workload (h) / 25.5 7,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0