Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IMI124 | DESIGN RESEARCHES IN INTERIOR ARCHITECTURE II | 2 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanları ile mekanlar arası, 3 boyut algılama becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç mekân algısı ve kurgusu oluşturma konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Tasarım ilke ve elemanları ile iç mekan kavramını tanımlar. |
Grup çalışmalarında tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak yaptığı iç mekan çalışmalarını 3 boyutlu olarak anlatır. |
Maket yöntemi ile mekanlar arası ilişkileri örnekler. |
Mekan algısı ile ilgili hazırladığı kurgusal çalışmaları ve maketleri sunum paftalarında anlatır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Şekil, biçim, geometrik soyutlama ve biçim değişimi (transformasyon) kavramları üzerine konu anlatımı. Transformasyon türlerinin doğadan, sanattan ve mimariden örneklerle anlatımı. Ekleme konu anlatımı ve ekleme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması |
2 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Ekleme yöntemi ile biçim çalışmalarının 25cmx25cm düzlem üzerinde 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
3 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Eksiltme yöntemi ile biçim değişimi (transformayon) konu anlatımı ve eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması |
4 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
5 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Izgara Sistemler (Grid Systems) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
6 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Izgara Sistemler (Grid Systems) yöntemiyle 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
7 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Strüktür, biçim-strüktür, işlev-strüktür ilişkileri konu anlatımı. Strüktür uygulama örnekleri (katlamalı strüktürler, pnömatik-şişme membran yapılar, germe yapılar, birleştirme (takma)-geçme-germe yöntemi) anlatımı ve strüktür konusuna ilişkin 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Öklid geometrisi konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
10 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Öklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
11 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Postöklid (Öklid dışı) geometriler (eliptik, hiperbolik, fraktal (kesirli)) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
12 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Postöklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır | Sınıf içi maket çalışması |
13 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Antropometri, oran, insan boyutları ve ergonomi kavramları üzerine konu anlatımı ve 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
14 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Antropometri konusuyla ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
15 | - | - | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking |
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press |
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR |
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık |
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998 |
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
2 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
2 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 133 |
Total Workload of the Course Unit | 133 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |