TR EN

ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL LIFE SKILLS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ISL221 ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL LIFE SKILLS 3 2 2 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; öğrencilerin hem üniversite yaşamındaki akademik başarılarını arttıran hem de sonrasındaki sosyal yaşamlarına uyum sağlamalarında ihtiyaç duyacakları ve karşılaşabilecekleri olası problemleri çözüme kavuşturmaları için gerekli olan sosyal yaşam becerilerini; örneklendirerek yorumlayabilmesini sağlamak ve içinde bulunduğu sosyal etkileşim ağında kullanarak ve sorun çözmek üzere yeniden düzenleyerek değerlendirmesine imkân tanıyacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğinde; akademik başarı ve sosyal yaşam becerileri kapsamındaki temel kavramlar, sürdürülebilir sosyal etkileşim için gerekli olan iletişim becerileri, iletişim sorunları ve bu sorunlarla baş etmenin yöntemleri, stres yönetimi, çatışma yönetimi, kariyer planlama, zaman yönetimi, konuları ve sunum hazırlama teknikleri için gerekli teorik uygulamalar anlatılmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sosyal yaşam becerilerine ilişkin kavramları tanımlar. (Decribe) (1)
Merak ettiklerini öğrenmeyi öğrenerek keşfeder. (Discover) (4)
İletişim kavramını ve iletişim becerilerini tanımlar. (Define) (1)
Etkin sorun çözme becerisini gösterir. (Solve) (3)
Kariyer hedefi için yol haritasını belirler. (Determine) (4)
Etik değerlere uygun kararlar verir. (Decision) (3)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Giriş: Ders İçeriği ve Oryantasyon Anlatım
2 Literatür Okuması Değerler Eğitimi I: Etik, Kurumdaşlık ve Aidiyet Anlatım
3 Literatür Okuması Değerler Eğitimi II: Bilim, Bilim Etiği ve Akademik Yaşam Anlatım
4 Literatür Okuması Değerler Eğitimi III: Ahlak, Kendini Tanıma ve Kişisel Hedefler Anlatım
5 Literatür Okuması Zaman Yönetimi ve Kişisel Organizasyon Anlatım
6 Literatür Okuması Kişisel Verimlilik Teknikleri Anlatım
7 Literatür Okuması Kariyer Planlama ve Yönetimi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması İletişim I: İletişim ve Türleri Anlatım
10 Literatür Okuması İletişim II: İletişim Sorunları, Çatışma ve İletişim Becerileri Anlatım
11 Literatür Okuması İletişim III: Çeşitlilik, Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim Anlatım
12 Literatür Okuması Stres Yönetimi: Stresi Tanımlama ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri Anlatım
13 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri I: Sunum Hazırlama Anlatım
14 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri II: Sunum Yönetimi Anlatım
15 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri III: Sunum Yönetimi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tuncer, E., Özgen, M. I., Işık, R., Özbek, P., Kılıç, B. (2015). Üniversite ve Ötesi : Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Dinçer, M. K. (2012). İletişimin kalbi sözsüz iletişim becerileri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
Stutman, R. K., Poole, M. S., Folger, J., (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Folger, J., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2017). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts related to fashion and textile design.
0
2
Students will be able to identify the textile-related problems in his / her professional life and daily life with the information on fashion, textiles and design.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By making inferences from the dynamic structure of the fashion process, students will be able to relate what learnes with the industry.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to relate the conceptual and practical knowledge of fashion and textiles.
0
2
Students will be able to collaborate with the people in the fields of fashion and textiles and improves him/herself.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to relate professional knowledge of fashion and textiles with universal values.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize projects, events, exhibitions and fashion shows with individual or team work using theoretical knowledge and skills related to the field of fashion or textile design.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use this competence in personal and professional life by gaining life-long learning and inquiry.
1
2
Students will be able to execute projects by using historical knowledge about Fashion and Textile Design.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to defend the design using appropriate presentation and communication techniques during the project process and presentation.
0
2
Students will be able to search foreign source and produces written and oral works related to his/her field.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Within the framework of social, cultural, scientific and ethical values, students will be able to design unique products in interdisciplinary fields such as clothing, weaving, textile, printing and pattern design.
0
2
Students will be able to organize his/her own fashion collection using computer-aided design programs for innovative and sustainable fashion.
0
3
Students will be able to develop alternative design proposals to make brand management and operation more efficient and improve.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 3 15
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0