Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SBP108 | SKIN CARE AND APPLICATIONS I | 2 | 4 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders ile öğrencilere, cilt bakımı ve güzellik mesleğinin temel ilkeleri öğretilir. Cilt bakım ve güzellik programında gerekli olan alet ve makinaları kullanabilme yeterliliğine sahip, sağlıklı ve bakımlı olarak güzelleşmenin uygulamasında iş hayatına hazırlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Derinin yapısı, önemi ve katmanları. Deri sağlığını etkileyen faktörler. Derinin Ph dengesi- Sterilizasyon. Basit deri hastalıkları. Cilt türleri ve teşhisi. Cilt teşhisinde kullanılan araçlar hakkında bilgi. Cilt bakımında kullanılancihazların kullanımı. Öğrendiklerini uygulama. Cihazlarla yapılan cilt temizliği. Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünler hakkında bilgi verilmesi. Kozmetik ürünlerle cilt temizliği uygulaması yapılması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Derinin yapısı, önemi ve katmanları hakkında bilgi sahibi olur. |
Deri sağlığını etkileyen faktörleri bilir. |
Derinin Ph dengesi ve sterilizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
Basit deri hastalıkları, cilt türleri ve teşhisi, cilt teşhisinde kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Cilt bakımında kullanılan cihazların kullanımını, cihazlarla yapılan cilt temizliğini uygular. |
Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünler hakkında bilgi sahibi olur. |
Kozmetik ürünlerle cilt temizliği uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, dersin tanıtılması. Deri, tanımı ve önemi | teorik, slayt |
2 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Hücrenin Yapısı | teorik, slayt |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Derinin Yapısı ve Derinin katmanları | teorik, slayt |
4 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Deri sağlığını etkileyen faktörler | teorik, slayt |
5 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Derinin Ph dengesi-Sterilizasyon | teorik, slayt |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Basit deri hastalıkları | teorik, slayt |
7 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Basit deri hastalıkları | teorik, slayt |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cilt Yaşlanması | slayt, uygulama |
10 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Cilt türleri | teorik, slayt |
11 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cildi inceleme yöntemleri | slayt, uygulama |
12 | Laboratuvar uygulama | Cilt analizinde ve bakımında kullanılan araç gereçler | uygulama |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cihazlarla yapılan cilt temizliği | slayt, uygulama |
14 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünler hakkında bilgi verilmesi | teorik, slayt |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cilt Analizi | slayt, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Yazan Y. (2004), Kozmetik Bilimi, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi |
Ders notları |
Frangie, C. M., Botero, A. R., & Hennessey, C. (2012). Milady's Standard Cosmetology. Thomson Delmar Learning. |
D'Angelo, J. M. (2012), Milady Standard Esthetics: Advanced. Milady Cengage Learning. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
5 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
5 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
5 | |||||
4 |
Will have sufficient technical knowledge about anatomy and physiology of the body
|
4 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
5 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
4 | |||||
2 |
Reaches theoretical and practical knowledge to apply the techniques of body care and the ability to use tools and equipments.
|
4 | |||||
3 |
Can make body analysis and measurements.
|
5 | |||||
4 |
Defines hair types and hair care cures.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Can reach competence in massage hair removal and make-up.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
3 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
3 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Can work in a salon related to hair design or skin and body care.
|
5 | |||||
3 |
Can reach competence in massage hair removal and make-up.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to access the application of theoretical and practical knowledge of skin care.
|
4 | |||||
2 |
Access the theoretical and practical knowledge to do manicure and pedicure.
|
5 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
4 | |||||
2 |
Will have the knowledge of foriegn languages to comminucate with colleagues and fallow the latest developments in the sector
|
1 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
4 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
3 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
5 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 4 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |