TR EN

SUMMER INTERNSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TDP219 SUMMER INTERNSHIP 3 0 0 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Yaz stajının amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına adaptasyonlarını kolaylaştırmaktır.
Contents of the Course Unit: Yaz Stajının İçeriği; Öğrencilerin yönlendirildikleri sağlık kurum ve kuruluşlarında, kurumun uygun gördüğü ilgili departmanda 30 iş günün kapsayacak şekilde uygulama yapmaktan oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır.
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
2 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
3 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
4 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
5 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
6 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
7 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
10 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
11 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
12 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
13 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
14 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
15 Yok Yaz Stajı - Yerinde Uygulama Yerinde Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
5
2
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
5
2
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
5
2
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knowledge related to the field is preparing a report.
5
2
Knows and applies in the field of document management.
5
3
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
5
4
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Individual works in health care institutions.
5
2
In health care institutions take responsibility and fulfills.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knows the types of health information systems.
5
2
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
5
2
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
5
2
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 6 8 48
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 7 0 49
Total Workload of the Course Unit 49
Workload (h) / 25.5 1,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0