TR EN

SUMMER INTERNSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
DYP211 SUMMER INTERNSHIP 3 0 0 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Yaz stajının temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır.
Contents of the Course Unit: Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, “Yaz Stajı Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir.
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.
Alanı ilgili konulaanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Çalışma Planı Hazırlama Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. Uygulama
2 Çalışma Planı Hazırlama Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. Uygulama
3 Çalışma Planı Hazırlama Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. Uygulama
4 Çalışma Planı Hazırlama Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. Uygulama
5 Çalışma Planı Hazırlama Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. Uygulama
6 Çalışma Planı Hazırlama Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi Uygulama
7 Çalışma Planı Hazırlama Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Çalışma Planı Hazırlama Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. Uygulama
10 Çalışma Planı Hazırlama Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. Uygulama
11 Çalışma Planı Hazırlama Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. Uygulama
12 Çalışma Planı Hazırlama Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. Uygulama
13 Çalışma Planı Hazırlama Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. Uygulama
14 Çalışma Planı Hazırlama Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. Uygulama
15 Çalışma Planı Hazırlama Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için sağlık çalışanı ile işbirliği yapma. Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Daurgidas, J.,Blake, PJ.,Ing TS.(2020).Diyaliz El Kitabı.(çev). Semra Bozfakıoğlu,Halil Yazıcı,Yaşar K. Çalışkan.5. Baskı. Güneş Tıp Kitapevi
Gülcan, E.(2021). Klinik Nefroloji El Kitabı,4. Baskı.Ema Tıp Kitapevi, ISBN 9786257849128
Kösem, M.(2017). Hemodiyaliz İçin Damar Yolu,1. Basım, Nobel Tıp Kitabevleri
Yüregen, B.,Gökdoğan, F.,Nural, N.(2015).Diyaliz Teknikerleri için Nefroloji Kitabı,Akademisyen Kitapevi
Diyaliz ünitesi bulunan kurum ve kuruluşlarda uygulama

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical field knowledge in practice
5
2
Uses field terminology effectively
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Acts in accordance with the basic professional legal regulations related to the field.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Expresses social ethical values.
3
2
Participates in quality management and processes
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Communicates in a foreign language at a basic level.
2
2
Applies changing techniques depending on the developing technology.
2
3
Uses new tools depending on the developing technology.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Updates the competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and develops himself/herself personally.
5
2
Uses basic knowledge and skills related to the field.
5
3
Interprets data related to the field.
5
4
Evaluates the data related to the field.
5
5
Identify and solve possible problems related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works with other health disciplines.
5
2
Prepares the dialysis machine for the procedure.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Performs patient follow-up in hemodialysis from start to finish.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
After dialysis, the machine is ready for use again.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 6 8 48
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 7 0 49
Total Workload of the Course Unit 49
Workload (h) / 25.5 1,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0