Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BCP106 | PHYSIOLOGICAL SIGNAL VIEWERS | 2 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MEHMET GÖL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Kardiyoloji, beyin, kas, göz, sinir, solunum, hasta başı monitörleri, tansiyon aletleri ve odyometre, sistemleri ile ilgili elektrofizyolojik ölçüm sistemlerinin ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders kapsamında; elektrofizyolojik sinyal izleyicilerden olan EKG, EEG, EOG, ENMG, uyku bozukluk teşhis, solunum ölçüm sistemleri, hasta başı sinyal izleyicileri, odyometrik izleyicileri, NIBP (tansiyon aleti) ve timponometri cihazlarının tanıtımı ve çalışma prensipleri gösterilip bu cihazların olası elektrik ve mekanik arızalarını giderme konuları işlenmektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Fizyolojik sinyal izleyicilerden olan, EKG, EEG, EOG, ENMG, uyku bozukluk teşhis, solunum ölçüm sistemleri, hasta başı sinyal izleyicileri, odyometrik izleyicileri, NIBP (tansiyon aleti) ve timponometri cihazlarının çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını bilir. |
Fizyolojik sinyal izleyicilerinin sık karşılaşılan elektrik, elektronik ve elektromekanik arızlarını giderebilir. |
Fizyolojik sinyalleri ölçen cihazlarla ilgili simulatörlerin yapısı ve kullanım amaçlarını bilir |
Fizyolojik sinyal izleyicilerinin blok diyagramlarını bilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | İnsan ve ölçme sistemi, | - |
2 | - | İnsan ve ölçme sistemi, | - |
3 | - | Enstrumantasyon Kuvvetlendiricileri | - |
4 | - | Enstrumantasyon Kuvvetlendiricileri | - |
5 | - | EKG Cihazı Derivasyonları ve Hesaplamaları | - |
6 | - | EKG Cihazı Derivasyonları ve Hesaplamaları | - |
7 | - | EEG Cihazı ve Kayıt Sistemleri | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | EMG Cihazı ve Ölçümleri | - |
10 | - | ENG, ERG, EOG Ölçümleri | - |
11 | - | Dönüştürücüler | - |
12 | - | Elektrot Çeşitleri, Elektrot Devre Modeli | - |
13 | - | Elektrot Çeşitleri, Elektrot Devre Modeli | - |
14 | - | Elektrik Kökenli Olmayan Biyolojik İşaretler | - |
15 | - | Elektrik Kökenli Olmayan Biyolojik İşaretler | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Sarp Ertürk (2008) Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
a
|
3 | |||||
2 |
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
|
1 | |||||
3 |
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
|
3 | |||||
2 |
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
|
2 | |||||
2 |
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills to critically evaluate them.
|
3 | |||||
2 |
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
|
5 | |||||
2 |
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
|
4 | |||||
3 |
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
|
5 | |||||
2 |
Global problems conscious individuals may not follow.
|
5 | |||||
3 |
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
|
3 | |||||
2 |
Hospital staff can communicate correctly with.
|
3 | |||||
3 |
Office program components are used effectively in health institutions.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
|
2 | |||||
2 |
Specific terminology is dominated by health institutions.
|
5 | |||||
3 |
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |