Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BCP108 | DIRECT CURRENT CIRCUIT ANALYSIS | 2 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MEHMET GÖL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste doğru akım devre çözüm ve hesaplamalarının yapılması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.. |
Contents of the Course Unit: | Bu derste elektrik akımının esaslarının uygulanması ve tüm doğru akım elektrik devrelerinin çözümlerini yapma yeterliliklerini kazandırılması amaçlanmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Doğru Akım ile ilgili deyimleri tanıyabilme ve genel tanımları kavrar |
Direnç, Bobin ve Kondansatörlerin elektriksel özelliklerini tanımlayabilme ve kavrar |
Gözlü Doğru Akım devreleri için denklem yazabilir, temel çözüm ilkelerini uygulayabilir, Temel çözüm yöntem ve teoremlerini, Doğru Akım devrelerine, Doğru Akım devrelerinde akım, gerilim ve güç ilişkisini öğrenir |
Norton, Thevenin, Milman teoremleri ile ilgili temel kavram, ilke genelleme, dönüşüm ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirir. |
Kirchoff kanunlarını devre üzerinde uygular |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Temel Kavramlar:Akım, Gerilim, İş, Enerji, Güç, R,L,C, Ohm Kanunu | - |
2 | - | Kirchhoff Kanunları | - |
3 | - | Kirchhoff Kanunları | - |
4 | - | Seri, paralel, seri-paralel devreler ve çözümleri | - |
5 | - | Kaynaklar ve Kaynak Dönüşümleri | - |
6 | - | Devre Çözüm Yöntemleri: Çevre Akımları Yöntemi | - |
7 | - | Düğüm Yöntemi | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Düğüm Yöntemi | - |
10 | - | Devre Teoremleri: Süperpozisyon Teoremi | - |
11 | - | Thevenin ve Norton Teoremler | - |
12 | - | Thevenin ve Norton Teoremler | - |
13 | - | Yıldız-Üçgen Dönüşümleri | - |
14 | - | Yıldız-Üçgen Dönüşümleri | - |
15 | - | genel tekrar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mehdi Rahmani-Andebili, (2020), DC Electrical Circuit Analysis: Practice Problems, Methods, and Solutions |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
a
|
5 | |||||
2 |
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
|
0 | |||||
3 |
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
|
1 | |||||
2 |
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
|
0 | |||||
2 |
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills to critically evaluate them.
|
4 | |||||
2 |
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
|
0 | |||||
2 |
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
|
2 | |||||
3 |
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
|
3 | |||||
2 |
Global problems conscious individuals may not follow.
|
1 | |||||
3 |
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
|
4 | |||||
2 |
Hospital staff can communicate correctly with.
|
1 | |||||
3 |
Office program components are used effectively in health institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
|
1 | |||||
2 |
Specific terminology is dominated by health institutions.
|
0 | |||||
3 |
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 4 | 20 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |