TR EN

BASIC MATHEMATICS II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MAT112 BASIC MATHEMATICS II 2 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MEHMET GÖL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Ortaöğretim düzeyinde edinilen fonksiyon, dizi, trigonometri, logaritma ve parabol kavramlarını detaylı olarak ele almak ve uygulamaları ile öğretmek
Contents of the Course Unit: Bu ders ikinci derece denklemleri,grafikleri, polinom fonksiyonlarını, özel tanımlı fonksiyonları, logaritma fonksiyonunu, matris ve Determinant, Lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, trigonometri uygulamalarını içerir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sayı sistemleri, üslü ve köklü çokluklar, mutlak değeri, bilir
Diferansiyel kavramını öğrenir
Limit kavramını öğrenir ve analiz eder.
Diferansiyel ve entegrasyon problemlerine giriş yapar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Özel Tanımlı Fonksiyonlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
2 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Polinom Fonksiyonları Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
3 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Polinomlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
4 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. İkinci ve Üçüncü Derece Denklemler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
5 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Parabol Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
6 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometri Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
7 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometrik Fonksiyonlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometrik Denklemler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
10 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Üstel Fonksiyonlar ve Logaritma Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
11 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Logaritma Fonksiyonu Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
12 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Matrisler - Determinanlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
13 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Lineer Denklem Sistemleri Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
14 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Toplam - Çarpım Semboleri ile İşlemler - Diziler - Seriler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
15 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Diziler - Seriler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik AYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-686-733-0. Yeni Mahalle/Ankara
Balcı, M.(2014). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri-2. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
a
2
2
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
1
3
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
2
2
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
1

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
1
2
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge and skills to critically evaluate them.
3
2
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
2
2
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
3
3
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
2
2
Global problems conscious individuals may not follow.
3
3
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
5
2
Hospital staff can communicate correctly with.
3
3
Office program components are used effectively in health institutions.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
3
2
Specific terminology is dominated by health institutions.
4
3
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 2 16
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 76
Total Workload of the Course Unit 76
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0