TR EN

HEART DISEASE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
PTP104 HEART DISEASE 2 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrenciyi; kalp hastalıklarının tanımı, fizyopatolojisi, tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirerek, mesleğinin gerektirdiği uygulamaları yerine getirirken daha bilinçli olması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Kalp hastalıklarına giriş (Sınıflandırması, görülme sıklığı). Koroner arter hastalığının fizyopatolojisi. Koroner arter hastalığının tanısı ve koroner arter hastalığına eşlik eden yandaş patolojiler. Koroner arter hastalığının tedavi yöntemleri. Kalp kapak hastalıklarının gelişimi ve tanısı. Kalp kapak hastalıklarında klinik. Kalp kapak hastalıklarının tedavisi (noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar). Konjenital kalp hastalıklarında yaklaşım (görülme sıklığı, sınıflandırma , kalıcı ve geçici tedavi yöntemleri). Konjenital kalp hastalarının kliniği. Konjenital kalp hastalıklarının tedavisinde noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kalp hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
Kalp hastalıklarının sınıflandırılması ve görülme sıklığı hakkında bilgi sahibi olur.
Tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Kliniği hakkında bilgi sahibi olur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Kalp hastalıklarına giriş -
2 - Koroner arter hastalığının patofizyolojisi -
3 - Koroner arter hastalığının tanısı -
4 - Koroner arter hastalığına eşlik eden yandaş patolojiler -
5 - Koroner arter hastalığının tedavi yöntemleri -
6 - Kalp kapak hastalıklarının gelişimi ve tanısı -
7 - Kalp kapak hastalıklarında klinik -
8 - ARA SINAV -
9 - Kalp kapak hastalıklarının tedavisi -
10 - Konjenital kalp hastalıklarında yaklaşım -
11 - Konjenital kalp hastalıklarında tedavi, noninvaziv yaklaşımlar -
12 - Konjenital kalp hastalıklarının tedavi, invaziv yaklaşımlar -
13 - Hipertansiyon Tanı ve Tedavi -
14 - Kalp Yetmezliği Tanısı ve Tedavisi -
15 - Aritmi Tanı ve Tedavi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ders kitabı,dergiler,internet ve diğer kaynaklar

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
3
2
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
5
3
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
5
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 106
Total Workload of the Course Unit 106
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0