Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
INF689 | THESIS ADVICE | 7 | 0 | 0 | 30 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencinin Tez Önerisi hazırlanması |
Contents of the Course Unit: | Tez çalışması şu aşamaları içerir. (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi kavrar ve sistematik olarak entegre eder. |
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer. |
İlgili literatürü kavrar ve tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle eder, ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde planlar ve uygular. |
Tez sonuçlarını tartışma, bu sonuçları yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak ve açıklıkla sunabilme yeteneklerini sergiler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | İnceleme aşaması | - |
2 | - | İnceleme aşaması | - |
3 | - | İnceleme aşaması | - |
4 | - | İnceleme aşaması | - |
5 | - | İnceleme aşaması | - |
6 | - | İnceleme aşaması | - |
7 | - | İnceleme aşaması | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | İnceleme aşaması | - |
10 | - | İnceleme aşaması | - |
11 | - | İnceleme aşaması | - |
12 | - | İnceleme aşaması | - |
13 | - | İnceleme aşaması | - |
14 | - | İnceleme aşaması | - |
15 | - | İnceleme aşaması | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students could be define and formulate complex engineering problems.
|
5 | |||||
2 |
Students develop the knowladge an mathematic, science and engineering
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to reach widely informations by means of modern methods and techniques applied in engineering.
|
5 | |||||
2 |
They acquire to reach and provide new knowledge at high level
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students use computer hardware and software for the solution of civil engineering problems
|
5 | |||||
2 |
Students can find or reach data and design experiment on field and labrotory for solving civil engineering problems
|
5 | |||||
3 |
They applicate modern design methods in solution problems
|
5 | |||||
4 |
They acquire skills in understanding and aplication in social environment
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students use modern planning and mangement techniques in engineering projects
|
5 | |||||
2 |
They transform the knowledge that already have in to the application
|
5 | |||||
3 |
They can work in different fields
|
3 | |||||
4 |
They acquire skills in learning and aplication in their profession
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can take responsibility for solving problems in engineering
|
5 | |||||
2 |
Could lead in working group for having ethic rules
|
5 | |||||
3 |
They are conscious of ethic responsibilty
|
5 | |||||
4 |
They can make a leadership in work team
|
4 | |||||
5 |
They are conscious of defining new data and acquire skill reaching evaluate data
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students constanly renews themselves adopt to new conditions
|
5 | |||||
2 |
They can reache the knowledge that they are researching
|
5 | |||||
3 |
They asses and comment the knowledge
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can read an article and evaluate for the solution of problems
|
4 | |||||
2 |
They follow the new developments in engineering
|
5 | |||||
3 |
They are conscious on the responsibility of their profesion
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They inform to people in any problems or issues in order to solve the problems
|
5 | |||||
2 |
They also renew their information on the point under the different conditions
|
5 | |||||
3 |
They inform on the issues of solution of engineering problem to different social groups in oral or writing
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 30 | 420 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 345 | 345 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 16 | 0 | 766 |
Total Workload of the Course Unit | 766 | ||
Workload (h) / 25.5 | 30 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 30,0 |