TR EN

NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN ADULT DISEASES II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY346E NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN ADULT DISEASES II 6 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Yetişkin hastalıklarının etiyolojisi, klinik belirtileri ve komplikasyonları ile bireysel, kültürel ve sosyoekonomik farklılıkları dikkate alarak, hastalıklara özgü tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama ve izlemeye ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Tıbbi terminoloji, hastalıkların etiyolojisi, tanı ve tedavi yöntemleri, karaciğer, pankreas, safra kesesi hastalıkları, bariatrik cerrahi, böbrek hastalıkları, enteral ve parenteral beslenme, solunum sistemi hastlalıkları, kanser, malnütrisyon, yara ve yanık, enfeksiyon hastalıkları, nörolojik ve psikiyatrik hastalıklar ile besin alerjileri ve intöleransında tıbbi beslenme tedavisi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Hastaların beslenme durumunu analiz eder ve izler.
Beslenme ile ilgili yetişkin hastalıklarında tıbbi terminolojiye bağlı kalarak, hastalıkları ayırt eder.
Hastalığa özgü enerji ve besin ögesi gereksinmelerini hesaplar.
Besinlerin ve besin ögelerinin hastalıklardan korunmada, tanıda ve tedavide nasıl kullanılacağına dair çıkarım yapar.
Hastalıkların etiyolojisini, komplikasyonlarını ve klinik belirtilerini açıklar.
Karaciğer, pankreas ve safra kesesi hastalıklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Bariatrik cerrahinin komplikasyonlarını açıklar ve tıbbi beslenme tedavisini düzenler.
Böbrek hastalıklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Hastaya ve hastalığa özgü enteral ve parenteral beslenme uygulamalarını düzenler.
Solunum sistemi hastalıklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Kansere yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Malnütrisyona yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Yara ve yanık komplikasyonlarını açıklar ve beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Enfeksiyon hastalıklarına yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklara yönelik beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Besin alerjileri ve intoleranslarının yönetiminde beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder.
Test diyetlerinin nasıl uygulanacağını gösterir ve test diyeti sürecini takip eder.
Tıbbi beslenme tedavisini farklı beslenme alışkanlıklarına, kültürel altyapılara ve sosyoekonomik duruma göre farklılaştırır ve çoğaltır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Karaciğer, pankreas ve safra kesesi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Bariatrik cerrahi ve tıbbi beslenme tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Böbrek Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Böbrek Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Enteral Beslenme Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Parenteral Beslenme Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Solunum sistemi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Kanser ve tıbbi beslenme tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Malnütrisyon, yara ve yanıkta tıbbi beslenme tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Enfeksiyon hastalıkları ve AİDS Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda tıbbi beslenme tedavisi Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Besin Alerjileri ve intolerans Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Test diyetleri Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Tıbbi beslenme tedavisi uygulamaları Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Baysal, A., Aksoy, M., & Besler, T. (2011). Diyet el kitabı. Hatiboğlu Yayınları.
Shi, Z. (2017). Dietary pattern and health. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute.
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences.
Gonzalez, J. T. (2018). Carbohydrate metabolism in health and disease. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
5
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
3
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
2
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
5
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
5
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
5
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 2 4
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 69 0 124
Total Workload of the Course Unit 124
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0