TR EN

PRINCIPLES OF THERAPEUTIC EXERCISES PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FTY202 PRINCIPLES OF THERAPEUTIC EXERCISES 4 4 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğrenmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazanmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturmaya ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini ilişkilendirir.
Temel egzersiz programını doğru şekilde uygular.
Normal eklem hareketine etki eden faktörlerine uygun egzersiz programı hazırlama ve uygulama yetisini keşfeder.
Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini ilişkilendirir.
Farklı postürel bozukluklar için egzersiz protokolü oluşturur.
Bireysel veya grup halindeki hastalar ve sağlıklı kişiler ile uygulama deneyimini keşfeder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Tedavi Hareketlerine Giriş, Egzersizin Sınıflandırılması ve Egzersiz Programı Planlama Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Normal Eklem Hareketi, Pasif, Aktif Yardımlı ve Aktif NEH (Üst Ekstremite ve Servikal Bölge) Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Normal Eklem Hareketi, Pasif, Aktif Yardımlı ve Aktif NEH (Alt Ekstremite ve Lumbal Bölge) Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Dirençli Egzersizler, El ile Uygulanan Dirençli Egzersizler Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Dirençli Egzersizler, Mekanik Dirençli Egzersizler Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Normal Eklem Hareketini Artırmak İçin Germe Egzersizleri Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Gevşeme Egzersizleri Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Postural Problemler ve Egzersiz Örnekleri: Pelvik ve Lumbar Bölge Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Postural Problemler ve Egzersiz Örnekleri: Torakal Bölge, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Postural Problemler ve Egzersiz Örnekleri: Torakal Bölge, Skolyoz ve Skolyozda Üç Boyutlu Tedavi Yöntemi Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Skolyoz ve Skolyozda Üç Boyutlu Tedavi Yöntemi Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Postüral Problemler ve Egzersiz Örnekleri: Alt Ekstremite Problemleri Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Spinal Stabilizasyon Egzersizleri Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Grup Egzersizleri ve Güncel Egzersiz Yaklaşımları Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara, 2008.
Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2015.
Basmajian JV, Wolf SL.Therapeutic Exercise. 5th Ed. Williams and Wilkins, Baltimore. 1990.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
4
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
3
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
4
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 4 48
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0