TR EN

GRADUATION THESIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FTY446 GRADUATION THESIS 8 2 1 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bireysel araştırma yapma ve araştırmaya ilişkin tez hazırlama bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Contents of the Course Unit: Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi, danışman denetiminde tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi, rapor halinde sunulması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Veri toplama, sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini dönüştürür.
Verilerin değerlendirilmesi, yayımlanması sırasında bilimsel ve etik ilkeleri uygular.
Problem için çözüm üretir, geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir.
Çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Oryantasyon Bireysel Araştırma
2 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Konu Seçimine Yönelik Araştırma, Literatür Taraması Bireysel Araştırma
3 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması Bireysel Araştırma
4 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi Bireysel Araştırma
5 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
6 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
7 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi Bireysel Araştırma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
10 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
11 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
12 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
13 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
14 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
15 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ergun, N., & Baltacı, G. (2015). Spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu.
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier.
Unal, E. (2014). Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikoosoyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
Karaduman, A., Yılmaz, Ö., & Alemdaroğlu, İ. (2014). Pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary.
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
5
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs.
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy.
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 4 6 24
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 18 0 52
Total Workload of the Course Unit 52
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0