Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
HEY446 |
THESIS |
8 |
6 |
3 |
3 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI-Dr.Öğr.Üyesi NEŞE KISKAÇ |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Tez çalışmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma İlkeleri, Araştırma İlkeleri, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma,Araştırma İlkeleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir. |
Araştırma sonuçlarını değerlendirir. |
Ön proje çalışması yapar. |
Ön proje çalışmasını tamamlar. |
Bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri seçer. |
Bilimsel Araştırmanın safhalarını planlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
2 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
3 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
4 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
5 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
6 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
7 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
10 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
11 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
12 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
13 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
14 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Proje Çalışması |
15 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Proje Çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Dişçi, R. (2012).Temel ve Klinik Biyoistatistik. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (2024). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik (5. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
Pek, H., Dedik, T. (2017). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Bitirme Projesi Tezi Hazırlama ve Yazım Kılavuzu. |
Corpenito-Moyet, L. J. (2012). Hemşirelik tanıları el kitabı (F. Erdemir, Çev.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Enç, N. (Ed.). (2023). İç hastalıkları hemşireliği (4. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
2 |
200 |
|
|
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
13 |
6 |
78 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
13 |
0 |
78 |
|
Total Workload of the Course Unit |
78 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
3,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
3,0 |
|