TR EN

HEMŞİRELİKTE YÖNETİM-T PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HEY344T HEMŞİRELİKTE YÖNETİM-T 6 4 4 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi DENİZ KAYA MERAL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Yönetimde temel kavram ve kuramlar, sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu, hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve koordinasyonunda yer alan yönetim aktivitelerine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci, Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi, Sağlık Sistem ve Politikaları , Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik, Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik, İletişim Yönetimi, Takım Çalışması, Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Problem Çözme, Karar Verme Süreci, Vaka Tartışması, Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği, Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Geliştirme, Motivasyon, Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Örgütsel Yapı ve Süreçler, Örgüt Kültürü ve Performans Değerlendirme.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yönetim ve organizasyon ile ilgili kavramları açıklar.
Yönetim kavramları ışığında uygun ve etkin yönetim modeli seçer.
Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi, örgütlenmesi ve işleyişini analiz eder.
Yönetici hemşirenin mesleki fonksiyonunu açıklar.
Hemşirelik bakımının kalite gereksinimlerini değerlendirir.
Hemşirelik hizmetleri ile ilgili yasal düzenlemeler ve mevzuatı analiz eder.
Yönetimde motivasyon ve performans değerlendirmesinin önemini açıklar.
Sağlık hizmetlerinin yapısında ve işleyişinde hemşireliğin temel değerlerini ve etik kurallarını açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama Amaç ve Hedeflerin Paylaşımı, Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik-1 Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik-2 Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik Anlatım, Tartışma
6 Bireysel Araştırma İletişim Yönetimi, Takım Çalışması Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
7 Bireysel Araştırma Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Problem Çözme, Karar Verme Süreci Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Hemşirelik Bakım Sunum Sistemleri, Hasta Bakım Organizasyonu Eğitim ve Geliştirme Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kariyer Geliştirme, Motivasyon Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
14 Bireysel Araştırma Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Performans Değerlendirme Tartışma
15 Bireysel Araştırma Kariyer Planlama, Öz Geçmiş Hazırlama Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Uyer, G., Kocaman, G. (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Baykal, Ü., Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Basım ve Yayıncılık.
Eren, E. (2008). Yönetim ve Organizasyon (8. Baskı). İstanbul: Beta Basım. Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Basım.
Çalık, T. Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi, Ankara: Gazi Kitap Evi.
Tutar, H. (2004). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.Gürüz, D., Gürel, E. (2006). Yönetim ve Organizasyon. Ankara:Nobel Yayınları.
Paksoy, M. (2002). Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Çantay Kitabevi.
Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E (2023). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 4 200
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
4
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0