TR EN

PUBLIC HEALTH PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY347 PUBLIC HEALTH 5 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AYŞE KONAÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrenciye halk sağlığının temel kavramlarını, toplum sağlığını etkileyen ve toplumda görülen önemli hastalıkların önlenmesinde halk sağlığının rolünü, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik halk sağlığının nasıl sistematik bir şekilde kullanılacağına yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Halk Sağlığına Giriş, Halk Sağlığı Kavramı, Halk Sağlığı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Sağlığı Koruma e Geliştirme, Hastalık ve Sağlık, Sağlık Düzeyini Belirleyen Ölçütler, , Demografi-Nüfus Yapısı, Sağlık Yönetimi, Ana Sağlığı, Aile Planlaması, Sağlık Eğitimi, Bağışıklama, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Halk sağlığının önemini açıklar
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tanımlar
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açılar
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerini inceler
Toplumsal sağlık göstergelerini açıklar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Halk Sağlığına Giriş İnteraktif Tekniklerle Sunum
2 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Halk Sağlığı Branşının Temel Felsefesi, Kapsamı ve İlkeleri İnteraktif Tekniklerle Sunum
3 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Temel Sağlık Hizmetleri ve Ülkemizin Sağlık Örgütlenmesi İnteraktif Tekniklerle Sunum
4 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları ve Sağlık Göstergeleri İnteraktif Tekniklerle Sunum
5 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Dünyada ve ülkemizde Kadının Sağlık Durumu, Sorunları İnteraktif Tekniklerle Sunum
6 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması İnteraktif Tekniklerle Sunum
7 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Aile Sağlığı İnteraktif Tekniklerle Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Çocuk ve Genç Sağlığı İnteraktif Tekniklerle Sunum
10 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Yaşlı Sağlığı ve Sorunları İnteraktif Tekniklerle Sunum
11 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Bulaşıcı Hastalıklar, Önlem ve Bağışıklanma İnteraktif Tekniklerle Sunum
12 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Kronik Hastalıklar İnteraktif Tekniklerle Sunum
13 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma İş ve İşçi Sağlığı, Meslek Hastalıkları İnteraktif Tekniklerle Sunum
14 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Dünyada ve Ülkemizde Çevre Sağlığı Sorunları İnteraktif Tekniklerle Sunum
15 Bireysel Araştırma Genel Değerlendirme İnteraktif Tekniklerle Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Bertan M, Güler Ç.: Halk Sağlığı (Temel Bilgeler) Güneş Kitabevi, Ankara 1995.
Tamer, G. (2019). Sağlık işletmelerinde yönetim ve organizasyon. Gece Kitaplığı.
Ders Notları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
0
2
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
0
3
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
2
4
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
0
2
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
1
3
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
0
2
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
0
3
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
1
4
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
0
2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
0
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
0
2
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
0
3
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
0
4
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
0
2
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
0
3
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
3
4
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 2 18
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 76
Total Workload of the Course Unit 76
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0