TR EN

GRADUATION THESIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY448 GRADUATION THESIS 8 2 1 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak, sağlık yönetimi bölümü kapsamındaki konularda araştırma yapması, deneysel çalışmaları yürütmesi, tasarım yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir. Bitirme projesi dersi ile öğrencilere araştırma yapma ve çalışmalarını sunmaya ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Teorik ve Uygulamalı derslerde öğrendiği bilgileri proje çalışmasına yönelik belli bir disiplin çerçevesinde gruplandırmak. Almış olduğu derslerden edindiği bilgileri harmanlayarak planladığı bir projeyi ürün / dosya şeklinde sunma becerisi kazanmak. Öğrenilenlerin tasarımlara alt yapı oluşturacağını ve öğrenmenin yaşam boyu devam edeceğini kavramak.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tez çalışmasını planlar
Tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini gösterir
Kaynak araştırma bilgisini gösterir
Tez konusuna ilişkin genel bilgileri, amacı, önemi ve bulguları açıklar ve uygun bir akışla düzenler
Tez yazım sürecinin içeriğini planlar
Bilimsel araştırma sürecini açıklar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Bitirme Tezi Konusunun Belirlenmesi Anlatım, Sunum
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Çalışma Konusu Kapsamında Kuramsal ve Kavramsal Çalışmaların Gerçekleşmesi, Araştırma Sorusunun Netleştirilmesi Anlatım, Sunum
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çıktısının Belirlenmesi; İçerik, Amaç, Kapsam, Yöntem, Özgün Katkı Anlatım, Sunum
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Konusunun; İçerik, Amaç, Kapsam, Yöntem ve Özgün Katkı Bağlamında Sınıf Bütününde Sunulması ve Tartışılması Anlatım, Sunum, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Kıncal, R. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders Notları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
3
2
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
5
3
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
5
4
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
3
2
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
5
3
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
5
2
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
2
3
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
2
4
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
5
2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
3
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
0
2
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
2
3
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
3
4
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
3
2
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
3
3
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
5
4
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 2 28
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 52
Total Workload of the Course Unit 52
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0