Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
UIT101 | BUSINESS MANAGEMENT I | 1 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramlar tanıtılarak, işletme bilimi ve işletmeciliğe yönelik geniş ve bütüncül bir bakış açısı edinilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İşletmeye Giriş, İş Yerinde Yönetimin Temelleri,Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Liderlik, Planlama, Organizasyon, Yöneltme, Koordinasyon, Kontrol ve Yaratıcılık. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yönetim ve yönetimle ilgili temel kavramları tartışır. |
Yönetimin tarihsel süreçlerini karşılaştırır ve sıralar. |
Yönetimin işlevlerini değerlendirir. |
Günümüz yöneticilerinin karşılaştığı çeşitli zorlukları değerlendirir ve çözümler sunar. |
Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder. |
İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | İşletmecilik ve Yönetimle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması |
2 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Klasik Yönetim Öncesi Dönem | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması |
3 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması |
4 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması, |
5 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
6 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
7 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları(Genel) | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
10 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 1- Planlama Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
11 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 2- Organizasyon (Örgütleme) Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
12 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 3- Yöneltme (Emir-Komuta) Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
13 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 4- Koordinasyon (Eşgüdümleme) Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
14 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 5- Kontrol Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması, |
15 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 6- Yaratıcılık Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tutar, H. (2013) İşletme Yönetimi, (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık |
Bektaş, Ç. (2018) İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi |
Koçel, T. (2015) İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınevi |
Robbins, S. & Coulter, M. (2013) Yönetimin Esasları (Çev), Ankara: Nobel Yayıncılık |
Stimpson, P. & Smith, A. (2015) Business Management, (2. Edition), Cambridge University Press |
Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. |
Güney, S. (2023). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Güney, S. (2020). Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademi Yayıncılık. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
2 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
2 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
5 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
5 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 179 |
Total Workload of the Course Unit | 179 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |