Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BUS102 | MANAGEMENT AND ORGANIZATION | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bölümün amacı yönetici adayı yetiştirmektir. |
Contents of the Course Unit: | Ders kapsamında yönetim ve organizasyonla ilgili teorik ve uygulamalı bilgi öğrencilere aktarılacak ve yönetici adaylığı için ilk adım attırılacaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bir yöneticinin neleri nasıl planlayacağı, uygulayacağı ve denetleyeceği bilgisi kazanılacaktır. |
Uluslararası yönetim vizyonu edinilecektir. |
Yönetim ve organizasyon konusunda teorik ve pratik bilgiler kazanılacaktır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yönetim bilimi ile ilgili genel açıklamalar, yönetici kavramı ve yöneticilerin özellikleri. | anlatım - örnekler |
2 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Planlama fonksiyonu, planlama araçları, planlama süreci ve planlamanın yararları. | anlatım - örnekler |
3 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Örgütleme fonksiyonu, organizasyon ilkeleri, bölümlere ayırma. | anlatım - örnekler |
4 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yetki, güç, merkezleşme ve merkezleşmeme kavramları. | anlatım - örnekler |
5 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yürütme fonksiyonu liderlik ve iletişim. | anlatım - örnekler |
6 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Motivasyon, işletme içi gruplar. | anlatım - örnekler |
7 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Koordinasyon fonksiyonu, koordinasyon ilkeleri. | anlatım - örnekler |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Denetim fonksiyonu, denetim araçları, denetim ilkeleri. | anlatım - örnekler |
10 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Stratejik yönetim, stratejik planlama. | anlatım - örnekler |
11 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Strateji, taktik ve politika. | anlatım - örnekler |
12 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yönetim biliminin güncel konuları, toplam kalite yönetimi, öğrenen organizasyonlar, yeni ekonomi. | anlatım - örnekler |
13 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Değişim mühendisliği, kıyaslama (benchmarking) | anlatım - örnekler |
14 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Dış kaynaktan yararlanma, outsourcing, yalın organizasyonlar. | anlatım - örnekler |
15 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Final sınav hazırlığı. | anlatım - örnekler |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ders notları |
Organization and Management Jos Marcus |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of International Logistics and Transportation
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of International Logistics and Transportation with other fields in Social Sciences
|
||||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of International Logistics and Transportation and to use this information for personal studies.
|
||||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
||||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of International Logistics and Transportation with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
||||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of International Logistics and Transportation and to offer solutions for each.
|
||||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of International Logistics and Transportation in professional life.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of International Logistics and Transportation by using effective presentation and communication techniques.
|
||||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of International Logistics and Transportation.
|
||||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
||||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 149 |
Total Workload of the Course Unit | 149 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |