Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
UIT202 | FOREIGN TRADE ACCOUNTING | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste muhasebenin temel kavramları ve ilgili mevzuat çerçevesinde dövize dayalı kasa, banka, çek ve senet işlemlerinin muhasebe kayıtlarını oluşturularak iş yaşamında muhasebe bilgisini kullanabilme yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, muhasebenin Temel Kavramları, Dış Ticaret İşlemlerine İlişkin Tekdüzen Hesap Planı, Dövize Dayalı Kasa, İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi, Makine ve Hizmet İthalatı İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi, Aynı Partide İthal Edilen Malların Birim Maliyetinin Hesaplanması konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Dış ticaret uygulamalarına ilişkin yapılacak işlemlerde kullanabilecek temel hesap planını organize eder, (Organize) (Bloom’s 3) |
Yabancı paralı (efektif, çekler, banka hesaplar, senetler gibi) işlemlerde dönem sonu değerlemesini uygulayarak kur farkını hesaplar, (Calculate) (Bloom’s 3) |
Yabancı paralı (efektif, çekler, banka hesaplar, senetler gibi) varlıkların kur farklarının muhasebe işlemlerini gerçekleştirir (Apply) (Bloom’s 3) |
Doğrudan ihracat ve ihraç kayıtlı mal ve hizmet satışlarının muhasebeleştirme işlemlerini yapar, (Accounting) (Bloom’s 3) |
Ticari amaçlı dış seyahat harcamalarının hesaplanmasında kullanılan yöntemleri sıralar (List) (Bloom’s 1) |
Mal veya duran varlık ithalatında muhasebe kayıtlarını gerçekleştirir, (Apply) (Bloom’s 3) |
Aynı partide ithal edilen birden fazla çeşit malların maliyetinin hesaplayarak analiz eder, (Analyze) (Bloom’s 4) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Muhasebenin Temel Kavramları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dış Ticaret İşlemlerine İlişkin Tekdüzen Hesap Planı | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dövize Dayalı Kasa, İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dövize Dayalı Çek İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dövize Dayalı Banka İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dövize Dayalı Banka İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dövize Dayalı Senet İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dövize Dayalı Senet İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Doğrudan İhracat İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İhraç Kayıtlı Satış İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Hizmet İhracı İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi, KDV, İhracat Destekleri ve Dış Seyahat Harcamalarının Hesaplanması | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Mal İthalatı İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Makine ve Hizmet İthalatı İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Aynı Partide İthal Edilen Malların Birim Maliyetinin Hesaplanması | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kirtiş, K. (2013) Dış Ticaret İşlemleri Muhasebesi: Teorik ve Uygulamalı, İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Yayınları |
Arzova, S.B. (2017) Dış Ticaret İşletmeleri ve Muhasebesi, İstanbul: Beta Yayınevi |
Gürsoy, Y., Dış Ticaret İşlemleri Muhasebesi, (12. Baskı), Ekin Yayınları |
D. Choi, F.(2010) International Accounting, (7. Edition), Pearson Education |
Meb Muhasebe Ve Finansman-Dış Ticaret Muhasebe Sistemi, Modül Kodu 343fbs035 |
Ödeme Şekilleri Ve Muhasebe Kayıtları, 3. Bölüm, Feridun Kaya - ISMMMO |
Dış Ticaret İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2957 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of international business and trade. (Bloom 1)
|
4 | |||||
2 |
Explain business and trade functions and processes based on current scientific sources (Bloom 2).
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business and trade cases with the theories and concepts of other social sciences. (Bloom 2)
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has. (Bloom 2)
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business and trade for occupational practices. (Bloom 3)
|
3 | |||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life. (Bloom 3)
|
0 | |||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems. (Bloom 3)
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently. (Bloom 3)
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach. (Bloom 4)
|
3 | |||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments. (Bloom 3)
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on international business and trade to related stakeholders in written and verbal ways. (Bloom 1)
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Designs the research process in the field of business. (design) (Bloom 6)
|
1 | |||||
2 |
Conducts operations by considering the ethical values in business activities. (apply) (Bloom’s 3)
|
2 | |||||
3 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life. (Bloom 2)
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |