Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ITR426 | E-COMMERCE | 8 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersle öğrencilere yeni küresel ekonomik düzende ticari faaliyetlerde önemi artan elektronik ticaretin temel kavramlarının öğretilmesi, yeni iş modelleri hakkında bilgi verilmesi, ve elektronik ticaretin tarihsel gelişiminin, farklı sektörler ve pazarlar ile bağlantılı güncel akımların etkisinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, internet ve elektronik ticaretle ilgili temel kavramlar, elektronik ticaretin tarihi gelişimi, internet ve “www” teknolojisi, dijital ekonomi, e-ticaret türleri, e-ticaret planlaması, e-ticaretin yasal, etik ve vergi kuralları, internetin pazarlamaya getirdiği yenilikler, web sitesinin marka bağımlılığı, e-pazarlama ve internete entegre pazarlama stratejileri, siber güvenlik, e-ticaret yazılım ve donanımları, ve e-ticaretle ilgili güncel konuların tartışılması konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İnternet ve elektronik ticaretle ilgili temel kavramları detaylandırarak listeler |
Elektronik ticaretin tarihsel gelişimini kronolojik olarak listeler |
E-ticaret uygulamalarını yasal ve etik kurallara dayanarak kıyaslar |
İnterneti, www teknolojisini ve dijital ekonomiyi tarihsel boyutuna bağlı olarak kategorilendirir |
E-ticaret uygulamalarının planlamasını türlerine bakarak oluşturur |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap okuma | İnternet ve Elektronik Ticaretle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Elektronik Ticaretin Tarihi Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | İnternet ve “www” Teknolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Dijital Ekonomi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | E-Ticaret Türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | E-Ticaret Planlaması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | E-Ticaretin Yasal, Etik ve Vergi Kuralları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | İnternetin Pazarlamaya Getirdiği Yenilikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Web Sitesinin Marka Bağımlılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | E-Pazarlama ve İnternete Entegre Pazarlama Stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Siber Güvenlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | E-Ticaret Yazılım ve Donanımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | E-Ticaretle İlgili Güncel Konuların Tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Laudon, K. C. and Traver, C. G. (2018). E-Commerce 2018. Harlow, United Kingdom: Pearson Education Limited. |
Manzoor, A. (2012). E-Commerce. Germany: LAP Lambert Academic Publishing. |
Vulkan, N. (2003). The Economics of E-Commerce : A Strategic Guide to Understanding and Designing the Online Marketplace. New Jersey, United States: Princeton University Press. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
3 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
2 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
4 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
4 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
3 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
4 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
3 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
3 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
4 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 175 |
Total Workload of the Course Unit | 175 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |