Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BSY312 | SKILL LEARNING IN SPORTS | 6 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklayabilecek ve motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemleri ile ilgili test protokollerini uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramlar, beceri türleri, beceri öğreniminin sınıflandırılması, sporda bireysel farklılıklar, beceri öğrenme evreleri ve sınıflaması, beden eğitimi ve sporda öğrenme kuram ve yöntemleri, beceri öğreniminde duysal yardımcılar, beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, branşa özgü beceri testlerinin analizi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Beceri öğrenimi ilkelerini açıklar. |
Motor öğrenme kuramlarını açıklar. |
Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini tartışır. |
Spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklar. |
Motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemlerini açıklar (explain) ve bu ölçümlerle ilgili test protokollerini uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Hareket ve becerinin tanımı, beceri çeşitleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beceri ve öğrenme, Becerilerin genel özellikleri ve beceri çeşitleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sporda becerinin sınıflandırılması, motor gelişim ile beceri öğrenimi ile ilişkisi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili makale okuma | Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Tekrar yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
11 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Beceri öğreniminde basit ve karmaşık hareketler, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
15 | Testlerin incelenmesi | Beceri testleri ve branşa özgü uygulama prensipleri, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Avcıoğlu, H: (2005). Etkinlikler İle Sosyal Beceri Öğrenimi. Köksal Yayıncılık, İstanbul |
Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara |
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Beceri Ve Performans Testleri. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul |
Koç S. (2005). Beden Eğitimi Ve Sporda Beceri Gelişimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul |
Schmidt, R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practice, Champaing. Illinois. Human kinetics boks, Canada. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |