Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY330 | REKREASYON VE ÇEVRE | 6 | 2 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere spor ve rekreasyon etkinliklerinin çevresel etkilerini anlama ve bu etkileri yönetme becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, insan aktivitelerinin çevresel sürdürülebilirlik üzerindeki etkilerini değerlendirmek ve çevre dostu spor ve rekreasyon uygulamalarını teşvik etmek de bu dersin amaçları arasında yer alır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Rekreasyon ve Çevre Kavramları: Ders, rekreasyon ve çevre kavramlarının tanıtılmasıyla başlar. Rekreasyonun ne olduğu, çevrenin ne anlama geldiği ve bu iki kavramın sporla nasıl ilişkilendirildiği açıklanır. Çevresel Etkilerin İncelenmesi: Ders, spor ve rekreasyon etkinliklerinin çevreye olan etkilerini detaylı bir şekilde inceler. Bu etkiler arasında su kullanımı, enerji tüketimi, atık yönetimi, doğal alanların korunması gibi konular yer alır. Sürdürülebilirlik ve Yeşil Spor: Sürdürülebilirlik kavramı, dersin önemli bir parçasını oluşturur. Yeşil sporun teşvik edilmesi, sürdürülebilir malzemelerin kullanımı ve enerji verimliliği gibi konular ele alınır. Çevre Bilinci Geliştirme: Ders, öğrencilere çevre bilinci geliştirme yollarını öğretir. Bu, doğal alanların korunması, çevresel sorunlara duyarlılık ve çözüm odaklı yaklaşımları içerir. Örnekler ve İyi Uygulamalar: Ders içeriği, çeşitli spor organizasyonları, kulüpler ve etkinliklerden örnekler sunar. Bu örnekler, çevre dostu spor uygulamalarını ve başarılı projeleri tanıtmak amacıyla kullanılır. Proje ve Araştırma Çalışmaları: Öğrenciler genellikle çevre dostu spor ve rekreasyon projeleri geliştirir veya mevcut projeleri analiz eder. Bu, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalara dönüştürmelerine olanak tanır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Rekreasyon ve çevre kavramlarını açıklar. |
Çevrenin etkilerini tanır. |
Çevre dostu proje geliştirmeyi açıklar. |
İletişim becerilerini geliştirir. |
Takım çalışmasını ve işbirliği yeteneğini kazanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Ders tanıtımı, amacı, literatür tanıtımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
2 | - | Çevre ve ekoloji bilimi, rekreasyon, spor | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
3 | Literatür tarama | Spor ve çevre ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Spor tesislerinin çevre üzerindeki etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
5 | Literatür tarama | Çeşitli spor branşlarının çevresel yönleri ve çevreye etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Temel çevre sorunları ve rekreasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
7 | Literatür tarama | Kentleşme, çevre ve rekreasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Çevrebiliminde araştırmalar ve rekreasyon ile ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
10 | Literatür tarama | Yeşil spor ve sürdürülebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
11 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Çevre bilinci ve farkındalık | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
12 | Literatür tarama | Çevre dostu spor ve rekreasyon projeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
13 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Doğa ve açık hava etkinliklerinde çevre sorumluluğu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
14 | Literatür tarama | Çevre dostu rekreatif etkinliklerin planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Sınav öncesi genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
IOC-The Internatıonal Olympıc Commıttee. (2008). IOC Spor, Çevre ve Sürdürülebilir Gelişme Rehberi. Çeviren: TMOK |
Chernushenko, D., Van Der Kamp, A. and Stubbs, D. (2001). Sustainable Sport Management: Running and Environmentally Socially and Economically Responsible Organization. Canada, Ontorio: Green & Gold Inc. |
Kahraman N. ve Türkay, O. (2011), Turizm ve Çevre, Detay Yayınları. Ankara. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |