TR EN

THERAPEUTIC RECREATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RKY201 THERAPEUTIC RECREATION 3 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Beden eğitimi öğretmeni olacak öğrencilere, öğretmenliğe başlamadan engellilerde beden eğitimi ve sporun anlam ve öneminin kazandırılması, engelli bireylerle normal bireylerin bir arada yaşamasının kazandırılması ayrıca engelliliğin nedenleri ve önlenmesi hakkında bilgi vermek, engellilerin yaptığı sporların özellikleri kuralları engel guruplarına yönelik yapılan aktivite örnekleri ve spor organizasyonları hakkında bilgi vermek.
Contents of the Course Unit: Öğrenciler yaşlıların organ sistemlerinde değişikliklere hakkında bilgi sahibi olur.Yaşlanma, yaşlanma nedenleri ve yaşlanma sürecinin açıklamasıİstediği bir zihinsel engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır.,

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Engelliler için beden eğitimi ve spor dersinin tanımı, tarihçesi, ilkeleri ve özel eğitim hizmetlerinin yapılanmasını açıklayabilme.
Öğrenciler yaşlı bireylerde fiziksel aktivite konusunda temel bilgi sahibi olacak
Öğrenciler Yaşlı bireylerde performansını ölçmek için kullanılan testlere öğreneceksiniz
Öğrenciler, yaşlı bireylere özgü egzersiz planı yapmaları mümkün olacak

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 ppt dosyası Yaşlanma, yaşlanma nedenleri ve yaşlanma sürecinin açıklaması Klasik Yöntem
2 ppt dosyası İstediği bir kaynaştırma okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
3 ppt dosyası Araştırdığı kaynaklardan bilgileri arkadaşlarıyla paylaşır.Dünyada ve Türkiye de yapılan spor organizasyonlarıyla ilgili görsel materyaller bulur. Klasik Yöntem
4 ppt dosyası İstediği bir zihinsel engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
5 ppt dosyası Yaşlılarda egzersiz planlama ve uygulması Klasik Yöntem
6 ppt dosyası Yaşlı bireylerde fiziksel kapasite ölçüm yöntemleri planlama ve yaşlı Bireysel planlama ve uygulama uygulamaları Alıştırma Klasik Yöntem
7 ppt dosyası İstediği bir görme engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
8 - ARA SINAV -
9 ppt dosyası Yaşlı bireylerde fiziksel kapasite ölçüm yöntemleri planlama ve yaşlı Bireysel planlama ve uygulama uygulamaları Alıştırma Klasik Yöntem
10 ppt dosyası İstediği bir işitme engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
11 ppt dosyası İstediği bir fiziksel engelliler okuluna veya rehabilitasyon merkezine giderek oradaki öğrencilerle veya bireylerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
12 ppt dosyası İstediği bir Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin devam ettikleri özel rehabilitasyon veya okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
13 ppt dosyası İstediği bir engel gurubuna yönelik beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozuklukları ile ilgili çalışmalar yaparak bunu sınıfta uygulatır ve engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modellerini arkadaşlarına yaptırır. Klasik Yöntem
14 ppt dosyası İstediği bir engel gurubuna yönelik değerlendirme bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testlerini sınıfta uygular. Klasik Yöntem
15 ppt dosyası Bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testlerini sınıfta uygular. Klasik Yöntem
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Gür H, Küçükoğlu S. Yaşlılık ve Fiziksel Aktivite: Yaşlılar için egzersiz programları. 1-92, Türk Roche Comp., İstanbul 1993. Gür H. Yaşlılar ve fiziksel aktivite. Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon (Ed.M. Beyazova, Y. Gökçe- Kutsal). Güneş Kitabevi, Ankara, 2000, syf. 2564-2581.
Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001
Özer, D. Özer, K. “Çocuklarda Motor Gelişim” Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 10 20
Yerinde Uygulama 2 20 40
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 10 20
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 23 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0