Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYY106 | SPOR YÖNETİMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM BECERİLERİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişi çerçevesinde, etkili iletişim kurmak, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişleri kapsamında iletişim, iş takibi, etkili konuşma ve yazma, sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Spor örgütlerinde kurumsal işleyişi öğrenir. Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler. |
Spor örgütlerinde etkili sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar. |
Spor işletmelerinde sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır. |
Sunum ve yazışma yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Sunum ve yazışma sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Spor örgütlerinde kurumsal iletişim ile ilgili tanım ve kavramlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | literatür tarama, etkili iletişim görsellerini inceleme | Kurumsal işleyişte etkili bir sunumun önemi ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | literatür tarama, iletişim görsellerini inceleme | Diksiyon ve etkili konuşma (Beden Dili, diksiyon, artikülasyon alıştırmaları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Kompozisyon yazma | Bürokrası, protokol alıştırmaları ve yazışma(Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Ses kaydı egzersizleri | Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Ms-office programı | MS-Office programları ile sunum hazırlama | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması |
11 | Spor organizasyonları inceleme | Spor organizasyonlarında iletişim yönetimi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması |
12 | Örnek olay hazırlama | Kriz yönetiminde çözüm ortaklığı ve iletişim | Uygulamalı grup çalışması |
13 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
14 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
15 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul |
Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul |
Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul |
Joep Cornelissen (2019).Kurumsal İletişim.Yayınevi: The Kitap |
Fatih ÇELİK (2020) Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 174 |
Total Workload of the Course Unit | 174 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |