TR EN

MATHEMATICS II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MAT106 MATHEMATICS II 2 5 4 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilerin çok değişkenli fonksiyonları tanıması, tek değişkenli fonksiyonlarda elde ettikleri limit süreklilik ve türev kavramlarını çok değişkenli fonksiyonlara aktarabilmesi, grafiklerini yorumlayabilmeleri, İntegral yardımıyla farklı yöntemlerle yüzey alanı ve hacim hesabı yapabilmeleri amaçlanmıştır.
Contents of the Course Unit: Eğriler Arasındaki Alan, Düzlem Eğrilerin Uzunlukları, Dilimleyerek Hacim Bulmak ve Bir Eksen Etrafında Dönme, Silindirik Kabuklarla Hacim Bulmak, Dönel Yüzeylerin Alanları, Genelleştirilmiş İntegraller, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Yüksek Boyutlarda Limitler ve Süreklilik, Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Doğrultu Türevleri ve Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemler ve Diferansiyeller, Ekstremum Değerler ve Eyer Noktaları, Ektremum Değerler İçin İkinci Türev Testi, İki Katlı İntegraller ve Alan, Hacim Uygulamaları, Kutupsal Formda İki Katlı İntegraller, Çok Katlı İntegrallerde Değişken Dönüşümü

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çok değişkenli fonksiyonları ve grafiklerini tanır. (Bloom 1, Bilgi)
Kısmi türev adımlarını doğru kullanır. (Bloom 3, Uygulama)
Yönlü Türev ve Gradient Vektör tanımlar ve yorumlar. (Bloom 1, Bilgi, Bloom 2, Kavrama )
İki değişkenli Fonksiyonların grafiklerinin Ekstremum ve eyer noktalarını bulma problemlerini çözer. (Bloom 3, Uygulama)
Verilen bir fonksiyonu kutupsal forma transfer eder. (Bloom 3, Uygulama)
İntegral yardımıyla hacim hesaplamada farklı yöntemleri karşılaştırır. (Bloom 2, Kavrama)
Belirli integral yardımı ile alan, hacim ve yay uzunluğu hesaplama problemlerini çözer. (Bloom 3, Uygulama)
İki katlı integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama problemlerini çözer. (Bloom 3, Uygulama)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularını hazırlama. Toplam Notasyonu ve Sonlu Toplamların Limitleri , Belirli İntegral, Analizin Temel Teoremi, Temel İntegrasyon Formülleri, Kısmi İntegrasyon Anlatım-Soru Cevap
2 Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. Rasyonel Fonksiyonların Kısmi Kesirlerle İntegrasyonu, Trigonometrik İntegraller, Trigonometrik Dönüşümler Anlatım-Soru Cevap
3 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama Değişken Dönüşümü ve Eğriler Arasındaki Alan, Düzlem Eğrilerin Uzunlukları Anlatım-Soru Cevap
4 Ders notları verilmesi için hazırlık Dilimleyerek Hacim Bulmak ve Bir Eksen Etrafında Dönme, Silindirik Kabuklarla Hacim Bulmak, Dönel Yüzeylerin Alanları Anlatım-Soru Cevap
5 Anlatım planını,problem ve çözümlerini hazırlama. Genelleştirilmiş İntegraller Anlatım-Soru Cevap
6 Konuyla ilgili problem ve çözümlerini hazırlama. Çok Değişkenli Fonksiyonlar Anlatım-Soru Cevap
7 Ders kaynaklarının hazırlığı Yüksek Boyutlarda Limitler ve Süreklilik Anlatım-Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama Kısmi Türevler, Zincir Kuralı Anlatım-Soru Cevap
10 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. Doğrultu Türevleri ve Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemler ve Diferansiyeller Anlatım-Soru Cevap
11 Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. Ekstremum Değerler ve Eyer Noktaları, Ektremum Değerler İçin İkinci Türev Testi Anlatım-Soru Cevap
12 Ders notları verilmesi için hazırlık İki Katlı İntegraller ve Alan, Hacim Uygulamaları Anlatım-Soru Cevap
13 Konuyla ilişkin problem ve çözümlerini hazırlama. Kutupsal Formda İki Katlı İntegraller, Çok Katlı İntegrallerde Değişken Dönüşümü Anlatım-Soru Cevap
14 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. Uygulamalar Anlatım-Soru Cevap
15 - - -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

George B. Thomas, Calculus, (11. baskıdan çeviri).
Prof.Dr.Ahmet Karadeniz, Yüksek Matematik Problemleri.
Murtaza Çalı, Diferansiyel ve İntegral Hesap.
Naci İskender, Yüksek Matematik.
P.F.Smith, W.R. Congley, Diferansiyel ve İntegral Hesap.
Stewart Calculus.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 6 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 4 16
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 148
Total Workload of the Course Unit 148
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0