TR EN

INTRODUCTION TO COMPUTER PROGRAMMING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BIL103 INTRODUCTION TO COMPUTER PROGRAMMING 4 4 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders C dili hakkında temel bilgiler vermek için tasarlanmıştır. Öğrenciler C'de programlar, uygulamalar oluşturmalarına yardımcı olacak mantıklar geliştirebileceklerdir. Ayrıca temel programlama yapılarını öğrenerek gelecekte başka herhangi bir dile kolayca geçebilirler.
Contents of the Course Unit: Programlamanın temelleri, algoritma, akış şemaları, C programlama dilinin temelleri, kontrol akış ifadeleri, döngüler, fonksiyonlar ve diziler

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

1. Temel programlama kavramlarını bilme 2. Verilen soruya göre algoritma geliştirme ve akış şeması çizme 3. C programlama dilinde kod yazma 4. C programlama dilinde kodları analiz etme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - C 'a giriş, C ' da basit bir kod yazma Sözlü Anlatım
2 - Algoritmaya Giriş / Akış Diyagramları / Sözde Kod Sözlü Anlatım
3 - Algoritmaya Giriş / Akış Diyagramları / Sözde Kod Sözlü Anlatım
4 - Girdi-Çıktı / Temel Veri Tipleri / Operatörler/Aritmetik İşlemler Sözlü Anlatım
5 - Seçme Yapıları: “if” ve “which” ifadeleri Sözlü Anlatım
6 - Seçme Yapıları: “if” ve “which” ifadeleri Sözlü Anlatım
7 - Tekrar ve döngü ifadeleri Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 - Modüler programlama/ Fonksiyonlar Sözlü Anlatım
10 - Modüler programlama/ Fonksiyonlar Sözlü Anlatım-Uygulama
11 - Modüler programlama/ Fonksiyonlar Sözlü Anlatım-Uygulama
12 - Diziler Sözlü Anlatım-Uygulama
13 - Diziler Sözlü Anlatım-Uygulama
14 - C İşaretçiler Sözlü Anlatım-Uygulama
15 - C İşaretçiler Sözlü Anlatım-Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

C Programming Language, 2nd Edition Brian W. Kernighan C how to program , Deitel ve Deitel, 8th Edition Pearson C Programming Absolute Beginner's Guide Greg Perry

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
4
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
4
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
4
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
4
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
4
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
0
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
0
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 49 0 149
Total Workload of the Course Unit 149
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0