TR EN

GEOLOGY FOR ENGINEERING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
INS110 GEOLOGY FOR ENGINEERING 2 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MESUT BARIŞ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Temel jeolojik bilimsel kavramları ve prensipleri öğrenmek, yerkabuğunun oluşumu, bileşimi, evrimi, yapısı ve yer malzemesi özelliklerini keşfetmek ve mühendislik uygulamalarına etki eden jeolojik ortam koşullarının sayısallaştırılarak uygulanması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Yerkabuğunu oluşturan mineral ve kayaçları ayırt ederek jeolojik yapıların tanınması, jeoloji haritası ve kesitlerinin yorumlanması, tünel, baraj, otoyol, temel, derin kazı gibi uygulamaların yerkabuğu ortamlarıyla etkileşimi, yeraltı ve yüzey suyu etkisi, malzeme seçimi, inşaat mühendisliği açısından yerkabuğu ortamlarının davranış ve taşıma kapasitesi, jeolojik ortam koşullarının farklı uygulamalar üzerindeki etkilerinin anlaşılması ve deprem, heyelan gibi doğal afet riskleri, yer malzemesi fiziksel ve mekanik özellikleri, sınıflandırılması ve uygulamalar açısından önemi konularını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yer malzemesi tür ve özelliklerini tanıyabilme
Yeraltısuları ve suların mühendislik yapılarına etkisini anlayabilme
Kütle hareketi türleri ve oluşumları, şev ve yamaç duraylılığını kavrayabilme
Baraj yeri ve rezervuar alanının seçimi ve araştırılmasını öğrenebilme
Doğal yapı malzemelerini teşhis edebilme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür taraması Dersin Tanımı, Amacı ve Kapsamı, Jeoloji ile İlgili Genel Kavramlar Anlatım
2 Literatür taraması Yeryuvarı ve Yerkabuğu Anlatım
3 Literatür taraması Yerkabuğunu Oluşturan Mineraller ve Özellikleri Anlatım
4 Literatür taraması Mağmatik Kayaçlar Anlatım
5 Literatür taraması Tortul ve Metamorfik Kayaçlar Anlatım
6 Literatür taraması Jeolojik Yapılar Anlatım
7 Literatür taraması Jeolojik Haritalar ve Kesitler Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Yeraltısuları Jeolojisi (Hidrojeoloji) Anlatım
10 Literatür taraması Kütle Hareketleri Anlatım
11 Literatür taraması Baraj Jeolojisi Anlatım
12 Literatür taraması Tünel Jeolojisi Anlatım
13 Literatür taraması Temel Jeolojisi Anlatım
14 Literatür taraması Deprem Anlatım
15 Literatür taraması Malzeme Jeolojisi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

1) Yüzer, E., Vardar, M., Erdoğan, M., ve Diğerleri., (1991), (Textbook) 2) İnşaat, Şehircilik ve Çevre Jeolojisi , Yurt Madenciliğini Geliştirme Vakfı, İstanbul. 3)Bell, F.G., (2003) Engineering Geology and Construction, Spon Press, London. 4)Erguvanlı, K., (1982), Mühendislik Jeolojisi , İTÜ Matbaası, İstanbul. 5)Ketin, İ., (1982), Genel Jeoloji , Cilt:1, İTÜ Vakfı Yayını, İstanbul. 6)Plummer, C. C., Carlson, D. H. and Hammersley, L. 2010. Physical Geology, McGraw Hill 7)Yıldrım, M., Gökaşan E., (2013), Mühendisler için Jeoloji Bilgileri,Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, İstanbul. 8)Mathews, M., Simons, N., Menzies, B., (2008), A Short Course in Geology for Civil Engineers, Thomas Telford Pub., London. 9)Mclean, A.C., Gribble, C.D., (1995), Geology for Civil Engineers, Chapman&Hall, London.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 76
Total Workload of the Course Unit 76
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0