Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
INS110 | GEOLOGY FOR ENGINEERING | 2 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MESUT BARIŞ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Temel jeolojik bilimsel kavramları ve prensipleri öğrenmek, yerkabuğunun oluşumu, bileşimi, evrimi, yapısı ve yer malzemesi özelliklerini keşfetmek ve mühendislik uygulamalarına etki eden jeolojik ortam koşullarının sayısallaştırılarak uygulanması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Yerkabuğunu oluşturan mineral ve kayaçları ayırt ederek jeolojik yapıların tanınması, jeoloji haritası ve kesitlerinin yorumlanması, tünel, baraj, otoyol, temel, derin kazı gibi uygulamaların yerkabuğu ortamlarıyla etkileşimi, yeraltı ve yüzey suyu etkisi, malzeme seçimi, inşaat mühendisliği açısından yerkabuğu ortamlarının davranış ve taşıma kapasitesi, jeolojik ortam koşullarının farklı uygulamalar üzerindeki etkilerinin anlaşılması ve deprem, heyelan gibi doğal afet riskleri, yer malzemesi fiziksel ve mekanik özellikleri, sınıflandırılması ve uygulamalar açısından önemi konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yer malzemesi tür ve özelliklerini tanıyabilme |
Yeraltısuları ve suların mühendislik yapılarına etkisini anlayabilme |
Kütle hareketi türleri ve oluşumları, şev ve yamaç duraylılığını kavrayabilme |
Baraj yeri ve rezervuar alanının seçimi ve araştırılmasını öğrenebilme |
Doğal yapı malzemelerini teşhis edebilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür taraması | Dersin Tanımı, Amacı ve Kapsamı, Jeoloji ile İlgili Genel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür taraması | Yeryuvarı ve Yerkabuğu | Anlatım |
3 | Literatür taraması | Yerkabuğunu Oluşturan Mineraller ve Özellikleri | Anlatım |
4 | Literatür taraması | Mağmatik Kayaçlar | Anlatım |
5 | Literatür taraması | Tortul ve Metamorfik Kayaçlar | Anlatım |
6 | Literatür taraması | Jeolojik Yapılar | Anlatım |
7 | Literatür taraması | Jeolojik Haritalar ve Kesitler | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Yeraltısuları Jeolojisi (Hidrojeoloji) | Anlatım |
10 | Literatür taraması | Kütle Hareketleri | Anlatım |
11 | Literatür taraması | Baraj Jeolojisi | Anlatım |
12 | Literatür taraması | Tünel Jeolojisi | Anlatım |
13 | Literatür taraması | Temel Jeolojisi | Anlatım |
14 | Literatür taraması | Deprem | Anlatım |
15 | Literatür taraması | Malzeme Jeolojisi | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
1) Yüzer, E., Vardar, M., Erdoğan, M., ve Diğerleri., (1991), (Textbook) 2) İnşaat, Şehircilik ve Çevre Jeolojisi , Yurt Madenciliğini Geliştirme Vakfı, İstanbul. 3)Bell, F.G., (2003) Engineering Geology and Construction, Spon Press, London. 4)Erguvanlı, K., (1982), Mühendislik Jeolojisi , İTÜ Matbaası, İstanbul. 5)Ketin, İ., (1982), Genel Jeoloji , Cilt:1, İTÜ Vakfı Yayını, İstanbul. 6)Plummer, C. C., Carlson, D. H. and Hammersley, L. 2010. Physical Geology, McGraw Hill 7)Yıldrım, M., Gökaşan E., (2013), Mühendisler için Jeoloji Bilgileri,Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, İstanbul. 8)Mathews, M., Simons, N., Menzies, B., (2008), A Short Course in Geology for Civil Engineers, Thomas Telford Pub., London. 9)Mclean, A.C., Gribble, C.D., (1995), Geology for Civil Engineers, Chapman&Hall, London. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 76 |
Total Workload of the Course Unit | 76 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |