Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
INS106 | STATICS | 2 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AYLİN ECE KAYABEKİR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Kuvvet vektörü, moment ve vektör cebri, bağlar ve taşıyıcı sistemlerin dengesi hakkında temel bilgilerin verilmesi, düzlemde ve uzayda parçacık ve rijit cismin dengesine ait temel prensiplerin ve bağ kuvvetleri ile kafesler, çerçeveler ve kablolardaki iç kuvvetlerin hesabının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Mekaniğe giriş, mekaniğin ana ilkeleri, vektörler, kuvvetler, maddesel noktaların statiği, eşdeğer kuvvet sistemlerinin hesabı, ağırlık merkezinin belirlenmesi, rijit cisimlerin dengesinin hesabı, düzlem çubuk elemanlarındaki iç kuvvetlerinin belirlenmesi, kesit tesirlerinin elde edilmesi, düzlem ve uzay kafes sistemlerin analiz edilmesi, kablolar, atalet momentlerinin hesaplanması, virtüel iş ilkesinin uygulanması ve potansiyel enerji konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kuvvet ve moment etkisindeki iki ve üç boyutlu sistemleri inceleyebilme |
Statiğin temel kavram ve ilkelerini öğrenecek ve bunları problemlerin çözümlerinde kullanabilme |
Ağırlık merkezi, atalet momenti, kuvvetlerin bileşkelerini hesaplayabilme |
Yapısal sistemlerin mesnet reaksiyonlarını hesaplayabilme |
Kafes sistemler, kirişler ve kablolar gibi yapı sistemlerini analiz edebilme ve bunlara ait iç kuvvet diyagramlarını çizebilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Araştırması | Giriş ve Ana İlkeler, Vektörler ve Kuvvetler, Maddesel Noktaların Statiği,Tanımlar | Konu anlatımı |
2 | Literatür Araştırması | Vektör İşlemleri ve Kuvvetler, Maddesel Noktaların Statiği, Rijit Cisimler, Eşdeğer Kuvvet Sistemleri | Konu anlatımı |
3 | Literatür Araştırması | Rijit Cisimler, Dış ve İç Kuvvetler, Bir Noktaya Göre Moment, Varignon Teoremi, Bir Eksene Göre Moment, Kuvvet Çiftinin Momenti | Konu anlatımı |
4 | Literatür Araştırması | Eşdeğer Kuvvet Çiftleri, Ağırlık Merkezleri | Konu anlatımı |
5 | Literatür Araştırması | Statik Moment, Giriş, Düzlem Alan ve Eğrilerin Ağırlık Merkezi | Konu anlatımı |
6 | Literatür Araştırması | Bileşik Plak ve Teller Pappus-Guldinus Teoremleri, Üç Boyutlu Cisimlerin Ağırlık Merkezi, Rijit Cisimlerin Dengesi, Rijit Cisimlerin Dengesi | Konu anlatımı |
7 | Literatür Araştırması | Serbestlik Derecesi, İki Boyutlu Yapılarda Çeşitli Mesnet ve Bağ Tipleri, Düzlemsel Yapı Sistemleri, Düzlemsel Yapı Sistemlerine Etkiyen Çeşitli Yük Tipleri, Çok Parçalı Yapısal Sistemlere Giriş | Konu anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Üç Boyutlu Yapıların Mesnet ve Bağlarındaki Kuvvetler, Üç Boyutlu Yapıların Mesnetlenmesi,, Düzlem Taşıyıcı Çubuk Elemanlardaki İç Statik Büyüklükler-Kesit Tesirleri | Konu anlatımı |
10 | Literatür Araştırması | Üç Boyutlu Yapıların Mesnet ve Bağlarındaki Kuvvetler, Üç Boyutlu Yapıların Mesnetlenmesi,, Düzlem Taşıyıcı Çubuk Elemanlardaki İç Statik Büyüklükler-Kesit Tesirleri | Konu anlatımı |
11 | Literatür Araştırması | Çubuklardaki İç Kuvvetler, Çubuklarda Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti ve Eğilme Momenti, Yük, Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti ve Eğilme Momenti Arasındaki Bağıntılar, Düzlem ve Uzay Kafes Sistemler | Konu anlatımı |
12 | Literatür Araştırması | Çubuklardaki İç Kuvvetler, Çubuklarda Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti ve Eğilme Momenti, Yük, Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti ve Eğilme Momenti Arasındaki Bağıntılar, Düzlem ve Uzay Kafes Sistemler | Konu anlatımı |
13 | Literatür Araştırması | Kablolar, Tekil Yük Etkisindeki Kablolar, Yayılı Yük Etkisindeki Kablolar | Konu anlatımı |
14 | Literatür Araştırması | Kafes Sistemin Tanımı, Basit Kafes Sistemler, Bileşik Kafes Sistemler, Kafes Sistemlerin Çözüm Yöntemleri (Düğüm Noktaları Yöntemi, Kesim Yöntemi), Uzay Kafes Sistemler ve Çözüm Yöntemleri | Konu anlatımı |
15 | Literatür Araştırması | Paralel eksenler teoremi, Asal eksenler ve asal atalet momentleri, Eksenlerin döndürülmesi, Mohr çemberi | Konu anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mühendisler İçin Mekanik-Statik: BEER & JOHNSTON, Birsen Yayınevi. (Ders kitabı) |
Mühendislik Mekaniği Statik, Bakioğlu M., Birsen Yayınevi, 2007 |
Mühendislik için Mekanik Statik, Omurtag M.H., Birsen Yayınevi, 2013 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 30 | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | |
Kısa Sınav | 1 | 10 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 4 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 2 | 8 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |